Op weg naar Victoria

18 juni 2019 - Vancouver Island, Canada

Vandaag gaan we op pad naar de stad Victoria. Toen we naar het noorden van Vancouver Island reden hebben we de snelweg genomen, maar voor de terugweg besluiten we de prachtige route langs de kust te rijden. Het gaat niet snel, maar er is onderweg wel veel te zien. We lunchen op een mooi plekje met uitzicht over het water. Als we weg rijden is er onverwachts een verschikkelijk diepe kuil (en we dachten al wat gewend te zijn inmiddels) en het volledige servies lijkt in stukken te liggen. Alles is namelijk van glas en keramiek en we vrezen het ergste. Met kloppend hart parkeren we bij de eerste mogelijkheid om de schade op te nemen. Gelukkig hebben de theedoeken en chipszakken voor voldoende bescherming gezorgd en de klappen opgevangen. Alles is wel omgevallen maar tot onze grote opluchting nog heel. Wie Canadream heeft geadviseerd een breekbaar servies te nemen inclusief keramieken theepot (want dat is toch het eerste wat je op een camping nodig hebt..) zouden ze direct moeten ontslaan.
's Avonds zien we op de camping een Canadream die NOG een stuk groter is dan die van ons. Niet normaal! Dan hebben we toch geboft met deze (zeg ik vanaf de bijrijdersstoel). Nu ik zelf niet hoef te rijden, ben ik erg blij met deze grootte. Zodra we ergens staan, gaat de slideout uit en kan je rustig langs elkaar lopen zonder je een sardientje in een blik te voelen. En boven is mijn domein. Zodra we op pad gaan, zit de routine er in dat ik de gordijntjes open doe, mijn kant opmaak en het andere matras opschuif, zodat mam nog beter naar buiten kan kijken vanaf haar plek aan de eettafel. Het voelt alsof we dit al jaren doen!

1. Paul:
    25 juni 2019
    Ik blijf lezen hoor....leuke avonturen, zie het helemaal voor me!
  2. Clarike:
    26 juni 2019