Victoria

19 juni 2019 - Victoria, Canada

Met wat hulp van de receptioniste van de camping, pakken we vandaag de bus naar de stad. Ik heb sinds mijn schooltijd niet zoveel met het openbaar vervoer gereisd. Halverwege downtown stappen we uit en lopen als eerste naar Thunderbird park om de totempalen te bewonderen. Net als de 2e dag van de vakantie bij de totempalen in Stanley Park in Vancouver, zijn we nu aan het einde van de reis weer bij de houten beelden. De cirkel is bijna rond! We lopen langs de haven met de prachtige gebouwen in Engelse stijl. Overal hangen mooie plantenbakken in allerlei kleuren. Het valt ook echt op in Canada, dat het niet uitkomt hoe klein of groot een stad is, het is er altijd verschrikkelijk schoon en ook rustig. Geen getoeter en alle tijd om een voetganger voor te laten. We bewonderen ook diverse luxe jachten, die aangemeerd liggen. Misschien iets voor vakantie 2020, mits ik in de komende 11 maanden een jackpot win.
Als we 's middags weer terug zijn op de camping, is het een heerlijke luiermiddag met lezen, Netflixen en in de zon liggen. We komen er achter dat de meegebrachte pakken kaarten en spelletjes niet eens zijn gebruikt. We hebben ons dus in ieder geval niet verveeld tijdens deze vakantie!
Als ik rustig zit te lezen, hoor ik de magnetron piepen. Die gaat normaal gesproken aan als we de stroom aansluiten en nu valt alle verlichting uit. We pakken als eerste het eerste hulp-handboek van de camper erbij. De dame van Canadream die ons begeleidde bij de introductie, zei dat we hier 90% van al onze vragen in beantwoord zouden zien. Het handboek heeft ons al eerder op weg geholpen toen de slideout het niet deed (de handrem stond er niet op) en toen de vriezer was uitgevallen (doordat het gas er even af was geweest tijdens het tanken). We doorlopen alle stappen die het probleem normaal gesproken zouden oplossen, maar we krijgen het niet voor elkaar. Omdat dit betekent dat de stroom nu via de accu gaat (en dus de accu kan leegtrekken), loopt pap even naar de receptie. Hij krijgt de horen dat de stroom in de hele regio is uitgevallen. Het lag dus niet aan ons! Via een snelle zoekactie op Google kom ik er achter dat er een boom op een electriciteitsleiding is gevallen. Hoewel de hemel strakblauw is, waait het namelijk deze 2 dagen behoorlijk. We liggen soms echt te schudden in de camper. Om ons heen zien we veel mensen stoeien met hetzelfde probleem (DOETIE HET NU? NEE! EN NU? NEE WIM ER GEBEURT NIKS), dus pap is zo vriendelijk om ze te informeren over de situatie. Gelukkig hebben we na een paar uur weer stroom. Morgen dus geen problemen tijdens het starten van de motor!

1. Clarike:
    26 juni 2019
    Als je het over het handboek hebt, denk ik iedere keer dat je als een co-piloot in de cockpit het flight manual aan het checken bent tijdens een vlucht met problemen 😅#aircrashinvestigationflashback
  2. Senne:
    27 juni 2019
    Ik vind eigenlijk dat je moet blijven schrijven als jullie weer thuis zijn!
  3. Ilona Luijten:
    27 juni 2019
    Haha geweldig, ik zie het helemaal voor me. Ik ben het eens met de vorige schrijver, ga ajb door met het schrijven van verhalen.