Vanecdote

13 juni 2023 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Ik word deze dag wakker in Denver! Het dunne dekentje was een beetje aan de frisse kant, maar ik heb wel heel lekker en diep geslapen. In 2015 ben ik verliefd geworden op deze stad en dit was tevens het begin van mijn Knot Alone reisdagboek. Wat vind ik het toch heerlijk om al die belevenissen terug te lezen, met bestemmingen over de hele wereld. Nu, 8 jaar later, zit ik wel in een iets minder mooie kant van de stad. Gisteren was het aardedonker, maar als ik nu de gordijnen open doe zie ik alleen een soort industrieterrein. De kamer is ook niet in een al te nieuwe staat en ruikt naar wiet. Misschien dat ik daarom zo lekker heb geslapen.
Ik heb dit keer geen tijd om de stad verder te ontdekken, want ik ga aan het begin van de middag de auto ophalen en dan start officieel mijn rondreis 2023. Deze tour heeft een aantal oude bekendes, maar voornamelijk nieuwe bestemmingen.
De spiegel zegt dat ik door alle perikelen van gisteren, behoorlijke walletjes heb en ik zie nog niet helemaal scherp.
Ik neem een lekker lange douche (nu kan het nog - straks op de campings gaat het met minuten) en ga dan even TV kijken. The Closer en daarna Major Crimes zijn er op. De laatste keer dat ik daar een aflevering van zag, zat ik met pap, mam en Ingmar op een hotelkamer in Los Angeles.
Om uiterlijk 11 uur moet ik uitchecken en regel dan een Uber naar Native Campervans. De pick up is vanaf 1 uur, dus ik moet mij nog bijna 2 uur buiten zien te vermaken. Er komt een stel een auto inleveren. We hebben het over de namen van de auto's, die allemaal een woordspeling zijn op het woord 'van'. Bijvoorbeeld Ludwig Van Beethoven, Salvandor Dali, Vanis Joplin, Alexvander The Great en ga zo maar door. Ze hebben een fantastische paar weken gehad, al was het met de grote broer van de auto die ik heb gehuurd. Ik vraag of ze nog tips hebben en ik krijg een hele waslijst met leuke restaurants en hikes, met name in Grand Teton omdat ze daar heeft gewerkt.
Als ik aan de beurt ben, blijkt dat voor mij Vanecdote is gereserveerd. Ik vind deze naam wel heeeel toepasselijk, gezien mijn blog dus hopelijk zijn we een goed team de komende tijd.
De instructie die ik krijg over het gebruik van de van is wel heel summier voor iemand die nerveus is. Ik heb wel 3 keer de instructievideo gekeken voor vertrek, maar het model is net weer even anders. Ik kan alleen niet direct vragen bedenken die ik nog heb, dus ik word uitgezwaaid en mag op pad. De voorruit is heel groot, dus dat is prettig, maar als ik mijn vertrouwde binnen-buiten-naast-richting-handeling wil doen, kijk ik tegen een deur aan. De eerste keer invoegen, doe ik dus door een kruisje te slaan en gewoon te gaan. Na wat kilometers snelweg, blijkt dat ik een extra spiegeltje heb voor mijn dode hoek. Nog een beetje krampachtig volg ik de auto's die mij inhalen. Zodra ze uit de buitenspiegel verdwijnen, zie ik ze nog op het kleine spiegeltje daaronder, totdat ze mij hebben ingehaald.
Ik ga langs de Mac, want deze ochtend heb ik eigenlijk niet goed ontbeten en nog niks gedronken. Er was wel een vending machine bij het hotel, maar ik heb nog geen contant geld. Stom dat ik dit nog niet heb geregeld, terwijl ik wel precies heb uitgestippeld waar ik vandaag boodschappen wil doen. Ik had nog 2 - inmiddels warme - krentenbollen van thuis en een half gesmolten stroopwafel over van de vlucht. Ik blijf toch een Nederlander..
Na het eten, ga ik naar de Walmart tegenover de Mac voor wat eerste levensbehoeften. Ik wil voor de komende dagen alvast wat drinken hebben en reissnacks. Daarna ga ik wederom naar de drive thru, maar dit keer om geld te pinnen. Heb ik dat ook weer meegemaakt.
Zodra alle huishoudelijke taken zijn gedaan, is het nog maar 5 minuten naar de eerste camping. Ik heb bewust gekozen voor een camping in Denver, omdat ik tijdens het boeken nog niet wist wanneer ik de van mocht ophalen. Dus de afstand kon niet al te groot zijn. Ik word heel hartelijk ontvangen en krijg zelfs een goedkopere plek toegewezen. De van heeft namelijk geen aansluiting voor water of stroom nodig, zoals bij een camper. Het is echt alleen een auto met een slaapplaats en een 1-pits kookstel. Koken gebeurt buiten, dus daarvoor moet het wel goed weer zijn.
De receptionist is al de derde persoon die aangeeft dat het veel kouder en natter is dan voorgaande jaren. Ik had onderweg inderdaad wat buitjes, dus ik ben benieuwd hoe dat de komende 3 weken eruit gaat zien. Ik zie op de camping mijn eerste wildlife, er komen hier en daar wat eekhoorntjes voorbij!
Nu ik ben gesetteld op mijn bosrijke plek, ga ik mijn koffer lekker uitpakken en op alfabet leggen in de auto. Ik heb 2 lange ruimtes onder het bed tot mijn beschikking. Ik doe alles netjes in tasjes, zodat niet tijdens het opendoen van de zijdeuren, de bolletjes sokken en het ondergoed wegrollen.
Het is even zoeken om alles een plekje te geven. Ik ben behoorlijk moe ook, eigenlijk wil ik vanaf 2 uur al naar bed maar ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. Om 6 uur geef ik het op en ga mij klaarmaken voor de nacht.
Ergens tussen half 7 en 7 gaan de luikjes dicht. Ik ben benieuwd hoe het vannacht bevalt in mijn nieuwe onderkomen.

1. Ilona Luijten:
    15 juni 2023
    Ik vind het zowiezo al knap van je dat je alleen op vakantie gaat maar dan ook nog eens kamperen wow...
    En wat een genot om dit allemaal weer te lezen. Net alsof we er bij zijn. Benieuwd naar morgen :)!
  2. Pem:
    15 juni 2023
    Alsof we er weer bij zijn. Helemaal nu we via Street View de plekken kunnen zien waar je bent. Wij genieten mee, kus pem
  3. Menke:
    17 juni 2023
    Fijn idee dat jullie thuis een oogje in het zeil houden! En dat ik niet alleen kan beschrijven hoe mooi het is, maar dat jullie het ook kunnen zien! x
  4. Clarike:
    15 juni 2023
    Wat een mooie plek!! Zo leuk om weer met je op reis te zijn ❤️
  5. Cecile:
    15 juni 2023
    Moed is 'bang zijn' en tóch doen!

Wat heb ik veel bewondering voor jou, Menke!
    Je gaat het tóch maar aan allemaal!
    Nu weer het kamperen.. Zó stoer van je!
    Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen over drie weken!
  6. Ellen:
    15 juni 2023
    Gaaf bakkie!!! Wat gun ik je een fantastische rondreis en lekkere nachtjes slapen… 🤞🏼

Heerlijk om lekker mee te lezen vanaf een afstand en toch bijna te denken dat ik je reisgenoot ben. Leuk en boeiend geschreven weer.
  7. Cisca:
    16 juni 2023
    Stoerr mens!!!!
  8. Senne:
    17 juni 2023
    Heerlijk om alles weer te lezen! Blijf er van overtuigd dat ze jouw reisverslagen moeten gebruiken bij reis programma's! Mss toch n carrière switch overwegen zussie!!!
  9. Menke:
    17 juni 2023
    Haha, als dat toch eens zou kunnen!! Met een busje de wereld over en verslag doen ❤️