Trois-Rivières

7 oktober 2021 - Trois-Rivières, Canada

Deze ochtend is het ontbijt 2 havermoutkoekjes, een pakje drinken, een banaan en een string cheese. Dat gaat bij mij echt niet door voor een maaltijd, dus ik ga eerst naar de winkel om een broodje te halen. Ik ben er helemaal klaar voor om naar het National Park la Mauricie te gaan, maar ik merk dat ik het even rustig aan moet doen. Ik rijd dus na de aankopen weer terug naar het hotel en ga op de kamer liggen.
In de middag ben ik ready to go en het weer is van mistig en fris, naar bijna 20 graden gegaan. Het plan is om de Heritage Trail te lopen in de stad zelf. Via het boekje dat ik gisteren heb gekregen, heb ik een looproute en wat korte engelstalige omschrijvingen gehad zodat ik gelukkig een beetje weet waar ik naar kijk. Tenslotte kom ik ook om wat te leren over de geschiedenis. Ter plekke zijn de plaquettes allemaal in het Frans, dus hier en daar kan ik er wel wat uithalen, maar dat zijn alleen de grote lijnen. Het boekje geeft wat meer duidelijkheid. Wat dat betreft had ik echt gedacht (en gehoopt) dat ik met mijn Engels wel uit de voeten kon, maar dat valt tegen.
Het stadje ademt historie en het is prachtig om te wandelen. Er zijn mooie gebouwen, kerken, beelden en huizen te bewonderen.
Ter afsluiting van de 2e week in Canada, wil ik vanavond graag Italiaans eten. De bedoeling was om af te halen, maar de hostess van het restaurant begrijpt mij niet en dus krijg ik een tafeltje voor 1 toegewezen. Waarom ook niet, op de kamer eten is ook niet bepaald sfeervol. En het smaakt goed! Als ik uitgegeten ben, ga ik nog even de auto uitzuigen. Door al dat gewandel in de bossen, heb ik inmiddels behoorlijk wat zand en bladeren verzameld en ik maak gelijk de ruiten hertenslijm-vrij (mijn souvenir van Parc Omega). Omdat ik inmiddels helemaal in de schoonmaakflow zit en het nog redelijk vroeg is, doe ik ook de laatste was van deze vakantie. De volgende ronde zal thuis weer thuis zijn. Maar daar wil nog niet aan denken!
Tijdens het wachten op de was, boek ik een stadstour in Quebec, de volgende bestemming, want ik wil natuurlijk het meeste uit mijn tijd daar halen!

1. Clarike:
    9 oktober 2021
    Alsof je er al jaren woont; ik denk dat he meer kennis opdoet dan menigeen! Kan niet wachten om alle verhalen en foto’s ‘live’ te horen en zien! Geniet van de nieuwe week X
  2. Ilona Luijten:
    9 oktober 2021
    Zijn we echt echt al weer zo lang onderweg joh? Time flies when you're having fun. Nog maar lekker verder genieten van de tijd die we nog hebben dan :).
  3. Paul:
    9 oktober 2021
    Ik kon al niet geloven dat je Quebec zou overslaan….prachtige plek.
    Dacht dat je al richting Montréal/ Toronto zou gaan.lekker doorgaan met genieten. Eel plezier nog daar….heb zo’n zin om ook weer die kant op te gaan.
  4. Pem:
    10 oktober 2021
    Ook de huishoudelijke taken gaan door in de vakantie. Mooi dat je het zo kon combineren. Prachtige foto's en weer een mooie beschrijving van wat je hebt gedaan en meegemaakt! Wij genieten op afstand mee....kus, pem