On the road

6 oktober 2021 - Trois-Rivières, Canada

Vandaag ga ik op pad naar Trois-Rivières. Maar ik ga eerst op missie om een jurkje te vinden. Ik heb 2 dagen geleden een jurkje gezien op Tiktok, van een keten waar ik nog nooit van had gehoord, maar ze zitten hier in de buurt dus fingers crossed. Bij de eerste parkeerstop videobel ik even met Hestia, om de omgeving te laten zien (we hebben allebei een enorme voorliefde voor Noord Amerika) en bij te praten. We bespreken de afgelopen dagen en ik laat nog even mijn auto zien. Hes zegt 'wat leuk dat je een open dakje hebt in dit weer!'. Uuuuhh.. open dak? Via het scherm legt ze MIJ uit waar ik de knoppen kan vinden en kan ik met een lekker briesje verder op pad.
Voor het jurkje ga ik 3 vestigingen af, maar het is helaas inmiddels uitverkocht en er blijft ook niks anders aan de vingers plakken.
Na een uurtje rijden moet ik even plassen, dus stop op een grote parkeerplaats. Op het toilet naast mij zit iemand met enorme buikpijn en ik zie dat ik mijzelf in de spiegel kan zien bij de wastafels, door de enorme spleten. Zo snel mogelijk weg hier! Ik zie dat er nog een soort VVV zit, dus ik loop toch even naar binnen om te kijken of ze leuke souvenirs hebben. Ik krijg een bijzonder warm welkom van een aardige dame. Ik krijg diverse tips van parkeren en restaurants, tot alternatieven voor de highway (de toeristische route) en enorme stapels met kaarten. Ze geeft mij ook 2 pins mee voor op mijn tas, 1 van Canada en 1 van Quebec. Bij mijn aankopen had ik een flesje Maple Syrup, maar ze fluistert mij toe dat ik deze beter kan kopen in de lokale supermarkt, want dan krijg ik voor hetzelfde geld een dubbele hoeveelheid. Er komt nog iemand wat muffins afgeven voor haar en ook die krijg ik spontaan mee. En dat omdat ik alleen even een bathroom break nodig had!
Ik wilde nog even Trois-Rivières in, maar doordat het zo laat is geworden, bewaar ik dat voor morgen.

1. Hestia:
    8 oktober 2021
    Volgende keer belken we op dag 2. Dan weet je de HELE vakantie hoe de auto werkt. 😂

Zijn er toch nog aardige mensen aan de Franse kant 😉.
  2. Ilona Luijten:
    8 oktober 2021
    Waar video bellen toch allemaal niet goed voor is he? Ik zie je helemaal zitten in met je open dakje, lekker hoor!
  3. Pem:
    8 oktober 2021
    Het thuisfront is van alle markten thuis. Jammer dat het nog niet gelukt is met de kleding, maar wie weet wat je onderweg nog tegenkomt, tenslotte zijn het iedere dag weer nieuwe belevenissen en contacten. Blijf genieten op deze mooie reis, kus pem
  4. Paul:
    8 oktober 2021
    Wanneer je daar zelf ook bent geweest beleef je jouw verhalen ook weer anders, je eigen herinneringen komen zo ook weer boven…..toen wij daar in die buurt waren, was Daan al een Formule 1 fan…vandaar dat wij 25 km zuid van Trois Rivieres in Berthierville in het Jacques Villeneuve museum belandden…..niet jouw cup of tea denk ik…
  5. Clarike:
    9 oktober 2021
    Je hebt weer aardig wat bijzondere ontmoetingen deze reis! En dat ioen dak verhaal 🤣🤣
  6. Cisca:
    13 oktober 2021
    wat leuk die onverwachte vriendelijkheid!!!!