Mont Tremblant

5 oktober 2021 - Mont Tremblant, Canada

Het plan van vandaag is hiken in het National Park van Mont Tremblant. Om er te komen moet ik flink wat bochtenwerk doen, dus ik ben blij met de automaat. Ik neem ook nu weer echt de tijd met het rijden, omdat de omgeving bijzonder mooi is. Er is bijna geen verkeer achter mij en zodra ik wel auto's achter mij heb, ga ik even naar een parkeerplek om ze te laten passeren. Zo kan ik een rustig tempo blijven aanhouden.
Mijn eerste stop gaat richting de waterval. Je hoort de hele route het water van de waterval al razen. Ik blijf in het bos ook regelmatig even stil staan, om naar de eekhoorntjes te kijken. Die zijn hier zoveel! En ze maken geluid kom ik achter. Ik dacht eerst dat het vogelgeluiden waren, maar ik zie en hoor ze nu luid en duidelijk 'schreeuwen'. Daarnaast kan ik er rustig eentje bewonderen die zit te eten en er dit keer zelfs een filmpje van maken. Ik had mij voor deze trip extra warm aangekleed met een trui en vest, maar dat blijkt vandaag absoluut niet nodig.
De volgende trail is ook weer naar een waterval. Dit keer een wat kleinere, maar zeker niet minder indrukwekkend. Zelfs de parkeerplaats is mooi met de goudkleurige bomen.
Vanwege het goede weer, neem ik nog even plaats op een picknickplek bij het water, voor wat zon op de neus. Op wat kanoërs na, is er bijna niemand. Dit is echt genieten!
Op de terugweg, ga ik nog even wat eten halen bij de supermarkt. Je kan wel goed merken dat dit het franse gedeelte is. In Ottawa was alles nog in Frans en Engels, maar hier is echt alles alleen Frans. Radio, TV, borden langs de weg, geen ketens meer als Walmart en Tim Hortons.. Niet dat ik ze mis (dit heb ik de afgelopen dagen alweer ingehaald), maar het is wel opvallend. Voor mijn gevoel ben ik in een ander land, met een andere mentaliteit. Er is al 2 keer naar me getoeterd terwijl ik netjes iemand wilde laten invoegen (wij stonden al stil vanwege rood licht). En zo ook bij de supermarkt. De vrouw achter mij heeft haar krant over mijn spullen heengelegd, dus ik zeg 'that one is not for me'. De vrouw achter mij krijgt een standje van de caissière en vervolgens vraagt ze aan mij in het Frans of ik een klantenkaart heb. MEVROUW ik spreek toch Engels hebben we net vastgesteld.. Maar goed, vriendelijk blijven lachen en door. Ik mis het engelstalige Canada misschien een kleeeeein beetje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ilona Luijten:
    7 oktober 2021
    Merci encore pour ta belle histoire ma belle
  2. Hestia:
    7 oktober 2021
    Non bon!
  3. Pem:
    8 oktober 2021
    Weer een bijzondere dag met een mooi verhaal! Je haalt deze vakantie je kennis van de natuur goed op. Bon voyage, un gros bisou, pem
  4. Clarike:
    9 oktober 2021
    Wat een prachtige foto’s weer, echt! En heerlijk dat je echt de tijd kunt nemen in olaats van je te moeten haasten.