Rit naar Gunnison

21 juni 2015 - Gunnison, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag ga ik over de Million Dollar Highway naar Gunnison. Met zo'n naam weet je dat je mooie plaatjes kunt verwachten! En inderdaad, het stelt niet teleur. Waar ik eerst nog in de woestijn van Utah verbleef, gaat het landschap nu weer over in de bergen van Colorado. Dat houdt in een blauwe lucht, overal groene naaldbomen en grijze bergen met sneeuw. Ik zie talloze meertjes, rivieren en watervallen.
Nadat ik ben afgeslagen op deze mooie highway, ga ik naar Black Canyon of the Gunnison. Dit park heeft een route van 6 mijl met diverse uitzichtpunten over de canyon. Het is inmiddels ook na twaalven, dus ik zoek een picknickbankje om te lunchen. Het zonnetje schijnt lekker en behalve het woeste water, wat vogels en hier en daar wat krekels is het stil. Dit is genieten!
Op het eindpunt loopt nog een wandelpad, maar na de waarschuwing dat er mountain lions in het gebied rondlopen haak ik af.
De rest van de tocht gaat langs talloze meren. Het is zeker de moeite waard om hier een keer terug te komen! Morgen mijn laatste rit van de vakantie..

1. Clarike:
    22 juni 2015
    Wat een fantastische uitzichten weer!! Onvoorstelbaar dat je de cirkel bijna hebt volbracht.. Geniet van je laatste kilometers!! Xxx
  2. Natalie:
    22 juni 2015
    prachtige foto's weer Menke! Geniet nog van het laatste stukje!!
  3. Pap:
    22 juni 2015
    Wat een wisselend landschap tover je ons iedere keer weer voor. Geniet van de laatste tocht door de bergen. Kus pem
  4. Francien Broekman:
    22 juni 2015
    Hopelijk is het niet van toepassing, de laatste loodjes ....., maar dat zal wel niet. Ook wat de tomtom betreft, je hebt natuurlijk al proef gedraaid met kaartlezen, met je neefje op weg naar Parijs en toen zijn jullie ook goed op de pootjes terecht gekomen. Je had natuurlijk wel een goede co-piloot/navigator naast je zitten, maar het zal jou zeker ook wel lukken.
    Geniet nog van de laatste vergezichten, ze passen zeker nog wel in je rugzakje, die moet natuurlijk goed volgestopt worden, waar voor je geld! En voor straks een goede vlucht! Toi, toi, toi x Francien
  5. Coco:
    23 juni 2015
    Geniet nog even van je laatste momenten in the USA :-). En een hele goeie reis terug! X