Oh dear..

20 juni 2015 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Gisteren wilde ik bij Four Corners de TomTom van het dashboard afhalen, maar hij schoot uit mijn handen. Gevolg: het scherm zit vol barsten en de touchscreen werkt niet meer. Ik was even heel verdrietig. Punt 1: hij is geleend (sorry pap) en punt 2: ik moet nog 3 dagen door Amerika toeren!! Uiteindelijk is het me toch gelukt om in Cortez aan te komen en ook dit kan ik schrijven vanuit het volgende hotel in Durango.
Vanochtend ben ik naar Mesa Verde gereden (met een heel kaal dashboard). Ik dacht dat het een aantal huizen waren, maar na de ingang was het nog ruim een uur door de bergen rijden voordat ik bij een klifwoning kon kijken. Gelukkig stelde de rit er naar toe weer niet teleur. Ik ben eerst naar het hoogste punt van het park gereden; Park Point. Vanuit hier had ik een prachtig uitzicht over de omgeving. Ik kon kilometers ver kijken.
Drie van de vijf woningen mocht je alleen bekijken onder begeleiding van een ranger maar ik wilde liever mijn eigen tempo volgen. Aangekomen bij de klifwoning moest ik eerst een gedeelte hiken. Met mijn rugzak en flesjes water liep ik langs de randen van de rotsen, soms met steile stukken. Step House was mooi om te zien. Het is moeilijk voor te stellen dat zo'n woning voldoende warmte in de winter en voldoende koelte in de zomer geeft. Het was ook allemaal erg nauw, maar er werd uitgelegd dat de inwoners destijds ook een stuk kleiner waren.
Toen ik was uitgewandeld ben ik naar Durango gereden. Het was even spannend omdat ik het hotel op de gok moest vinden. Ik ging er vanuit dat Main Avenue rond het centrum zou liggen en dat was gelukkig ook het geval. Ik probeerde al in te checken maar ik was 50 minuten te vroeg en volgens de receptioniste was de boel ook nog niet schoon. Dan maar naar de Walmart gaan om de tijd te doden! Wat een heerlijke winkel is het toch, 24 uur per dag open en gangpad na gangpad om met een karretje doorheen te slenteren. Ik merk wel dat ik al een aantal dagen gezelschap moet missen, want ik begin hardop tegen mezelf te praten. Meestal blijft het namelijk bij 'Hi, I would like to check in' of 'Hi, I would like to check out'.
Morgen naar Black Canyon of the Gunnison, met behulp van routekaarten. Wish me luck!

1. Clarike:
    21 juni 2015
    Bij deze succes, alhoewel ik weet dat je zonder Tomtom ook je weg gaat vinden! Je hebt papa's goede kaart-en richtinggevoel in je genen dus dat kan niet missen (en het is toegestaan hulplijnen in te zetten :P). Maar ik kan me indenken dat je even een crashmoment had.. Mijn commentaar op je foto's wordt behoorlijk eentoning, het ziet er gewoon allemaal schitterend uit!
    Goede reis, stay cool and enjoy! <3
  2. Pap:
    21 juni 2015
    Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar liever de Tomtom in gruzels dan jij! Kaartlezen gaat je ook prima af, dus dat komt helemaal goed. Weer een levend verslag van de afgelopen rit en prachtige foto's. Goede reis naar Gunnison. Kus pem
  3. Senne:
    22 juni 2015
    Het wordt tijd dat de vakantie voorbij is, als je tegen jezelf gaat praten.....