De Panorama Route

4 juni 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Als de wekker gaat om zes uur, trek ik gelijk de gordijnen open om te speuren naar dieren. Verder dan de vogels kom ik helaas niet.
Bij het ontbijt worden we verrast met zang en dans. Een goed begin van de dag!
Om 8 uur vertrek de bus voor een panoramische route naar het Kruger Park. De eerst stop is de Blyde River Canyon met de Drie Rondavels, bergen die lijken op typische afrikaanse hutjes. Hoewel er een beetje mist hangt, is het toch een spectaculair gezicht. Voor de tweede stop gaan we naar de potholes, bijzondere gaten in het gesteente die in de loop der eeuwen zijn ontstaan. Verder stoppen we bij Lisbon Waterfalls en God's Window. Door de mist kunnen we helaas niet kilometers ver kijken, zoals normaal het geval is. We zien hier wel de eerste aapjes!
Na de lunch gaan we naar Kruger Park, spannend!
De accommodatie is een tent, dus ik vind het wel een beetje spannend. Hoe primitief zal het zijn? Eenmaal aangekomen blijkt mijn angst totaal niet nodig geweest te zijn. Het woord tent is eigenlijk niet op zijn plaats. Er is airco, een binnen- en buitendouche en er is een grote veranda om lekker in het zonnetje te zitten. Je hoort wel alles van elkaar, dus tijdens een wc bezoekje zet ik even de muziek aan. Mijn buren hoeven tenslotte niet mijn foempjes te horen, want morgen zitten we weer naast elkaar in de bus. We hebben ongeveer een uurtje de tijd om alles te bewonderen. Om half 5 vertrekken we voor de eerste gamedrive. Het eerste gedeelte gaan we vol gas, dus ik schud alle kanten op. Bijna direct spotten we zebra's. Vlak daarna stoppen op een mooi uitzichtspunt om met een borreltje en nootje te genieten van de zonsondergang. Als we weer instappen gaan we met grote spotlights verder. We treffen alleen nog impala's, waterbokken, buffels een een verdwaald haasje. Aan het einde van de rit wordt het behoorlijk koud in de open jeep. De oren en wangen krijgen het zwaar te verduren. Bij terugkomst mogen we direct aansluiten bij het diner. Het is buiten, maar overdekt en met een groot vuur. De buitenrand is afgezet met houten palen en wordt verlicht met papieren lampionnen. Ik geniet van het vlees op de barbecue en ga om half 9 terug naar de tent om alles klaar te leggen voor morgen. Dan gaat de wekker om KWART VOOR VIJF! Trusten!

1. Pap:
    5 juni 2016
    Niets menselijks is ons vreemd. Blijven genieten! Kus P&M
  2. Saskia van Westen:
    6 juni 2016
    Hey Menke, wow gave reis joh en leuke reisverslagen. Soraya heeft ze doorgestuurd. Hopelijk zie je de hele big five, dat is zooooo vet. Heel veel plezier verder.
    Groetjes Sas
  3. Natalie:
    Hi,
    Misschien dat je hier ook een keer de muziek aan kunt zetten als je naar de wc gaat..
  4. Francien Broekman:
    Hey Menke,

Snap jij die opmerking van Natalie? Jij bewaart die bijzondere boodschapjes toch altijd voor thuis :)
    Hopelijk is dit de minst comfortabele verblijfplaats daarvoor en als het op te lossen is met een muziekje, who cares. Geniet verder!
  5. Natalie:
    9 juni 2016
    die opmerking over de muziek komt uiteraard niet van mij, maar van je "lieve" overbuurman!!!