Op naar de dieren!

3 juni 2016 - Pretoria, Zuid-Afrika

Gelukkig was deze nacht iets langer. Na een zalig ontbijt moeten we ons om half 8 melden voor vertrek naar onze volgende overnachting, een wildpark. Deze keer hebben we gelukkig wel gelijk de juiste route, want het is al 2 keer misgegaan.
We beginnen voortaan de ochtend met gezang. Een tweetal liedjes, 1 over Afrika en 1 over een 'loslappie'. Een loslappie is een vrijgezel dus ik voel me gelijk aangesproken. Zachtjes fluister ik de woorden mee want mijn  collega's maken me er regelmatig op attent dat ik niet zo'n mooie zangstem heb als ik zelf denk.
Rond elven stoppen we voor koffie. Bij het benzinestation is ook een klein parkje, dus met een ijskoffie in de hand kijk ik naar struisvogels, buffels en zelfs een neushoorn. Dat zou de plaatselijke Total in Dodewaard toch eigenlijk ook moeten doen! Van de reisleidster krijgen we allemaal een stukje 'boerewors' om te proberen. Welk dier het is kan ik niet herleiden, maar het smaakt een beetje naar een slavinkje.
Vervolgens gaan we op pad voor de lunch. Na ongeveer 2 uurtjes komen we in een prachtig plaatsje waar ik op het terras van een sandwich geniet. Ik mag aansluiten bij een stel, dus dat is hartstikke fijn. Het eten is wederom zalig.
Om circa half 5 komen we aan in het privéreservaat. In de verte zien we al wat diverse wilde dieren, waaronder impala's en giraffes. Ik hoop dat we ze op een later moment nog een keer van dichtbij zien, dus maak geen foto's. Direct na aankomst springen we met 31 man in 1 enorme jeep. Na elke 10 meter gaan we in de remmen om dieren te bewonderen en wordt er uitgebreid verteld over het hoe en waarom van kleuren en hoorns. We treffen zelfs de eerste van de big five: de buffel. Aan het eind van de rit begint het te schemeren en zien we het berglandschap in de verte veranderen in een mooie aquarel van geel, blauw en roze. Op foto is het niet goed vast te leggen, maar het is een bijzonder gezicht.
We hebben daarna een uurtje de tijd om ons te verfrissen voor het diner. Bij mij wordt dat 3 kwartier, want ik zwerf eerst even over het park om mijn huisje te vinden. Het is een bungalow met een mooie veranda. Met een beetje geluk kan ik morgenochtend wat dieren in de voortuin zien grazen, omdat het een open park is.
Tijdens het diner denken we een beenhammetje te krijgen, maar het is kudu. Dat mooie dier dat we 2 uurtjes daarvoor nog aan het bewonderen waren.. Nou ja, hij smaakte goed zeggen we dan maar!

1. Clarike:
    4 juni 2016
    Mooie foto's! Ben ook benieuwd naar je huisje :) Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier vandaag!
  2. Senne:
    4 juni 2016
    met een glimlach op mijn gezicht , lees ik je ervaringen weer meis! Geniet ervan klein zussie. Dikke kus Senne
  3. Francien Broekman:
    4 juni 2016
    Hey lieve collega, wat klinkt het allemaal voortreffelijk. Een heel nieuwe gewaarwording, dat is nog eens iets anders dan die vogeltjes en eendjes die je vanuit het raam op het eek mag gadeslaan. Geniet er van en van je gezelschap, ik kijk uit naar je volgende verslag, lieve groet Francien
  4. Soraya:
    6 juni 2016
    Hahah nee dat fluisteren zal wel lekker geklonken hebben indd :)