Wild thing

5 juni 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Om kwart voor 5 gaat de wekker en spring ik direct onder de douche. Om half 6 zit ik aan de boterhammen en thee en om 6 uur verover ik een plaatsje vooraan in de jeep. We zijn nog maar net onderweg of we zien de eerste giraffes. Onze gids ziet in de verte een luipaard oversteken en geeft direct plankgas. Een aantal mensen ziet nog een staartje heen en weer gaan, maar ik ben helaas te laat. We gaan vol goede moed verder en ik word zeker niet teleurgesteld. Moeder Natuur schenkt ons prachtige plaatjes. We zien een hyena naast de weg die haar jong laat drinken. Ze vindt het prima dat wij er foto's van maken, maar zodra er een andere hyena te dichtbij komt, wordt ze even vals. Iets verder ruist er iets in het struikgewas en zoom ik in. Het is een cheetah die zich in een elegante pose van zijn beste kant laat zien. Ik ben de enige van iedereen in de 3 jeeps die er een foto van heeft, wat een geluk.
Vervolgens zien we aan beide kanten van de weg een kudde olifanten. Ze zijn bezig met oversteken dus we maken iets ruimte. De gids vertelt dat dit alleen de vrouwtjes zijn met de kinderen en achteraan loopt oma, de matriarch. Er hobbelt ook een kleintje tussen, die het tempo van de rest probeert bij te houden. Daarna blijft het feest; impala's in overvloed (het wordt bijna gewoon), kudu's, giraffes, zebra's, leeuwen en neushoorns, waaronder een stel vlak naast ons.
Voor de lunch hebben ze een grote tent opgezet, midden in het park. Er loopt een ranger om ons heen met een groot geweer, om in de gaten te houden of er geen wild op onze 'braai' (barbecue) afkomt. Op een enkele tientallen meters afstand hobbelt er een giraffe rond. Ik geniet van de omgeving en een heerlijk stukje vlees.
We vertrekken weer met de jeep en we zien weer giraffes, impala's en dit keer ook waterbokken. Om half 4 zijn we terug op het kamp en ik ga nog even kijken bij de nijlpaardjes in de achtertuin, want die heb ik nog niet gezien. Helaas laten ze alleen oortjes zien dus ga ik terug naar de tent. Daar aangekomen doe ik even een dutje, want naast het vroege opstaan is ook de wind op de ogen heel vermoeiend.
Opgefrist en wel ga ik weer naar het restaurant. Ook vanavond is er weer een uitgebreid buffet met diverse soorten vlees. Na afloop een lekkere chocoladetaart met pepermunt, nomnomnomnom!

1. Natalie:
    9 juni 2016
    ik heb alleen gelezen: lekkere chocoladetaart :)
  2. Coco:
    9 juni 2016
    Nomnomnomnom! Wat een prachtige foto's Menk, fantastisch!
    Dikke knuffel, X Coralie