Mexican hat? Mexican heat!

18 juni 2015 - Mexican Hat, Utah, Verenigde Staten

Ik moet naar buiten voor de wifi, want op de kamer krijg ik de boel niet aangeslingerd. Ik zit echt in the middle of nowhere. Mexican Hat (genoemd naar een rotsformatie in de vorm van een omgekeerde sombrero) bestaat volgens mij alleen vanwege de fantastische toeristische trekpleisters in de omgeving. Ik heb alleen maar motels kunnen ontdekken. Boodschappen heb ik gedaan bij de 7/11, de winkelketen van Shell. Het benzinestation dus.
De kamer heeft geen koelkast, dus we moeten met ijsblokjes aan de gang om de boel lekker koel te houden.
Ik kan wel heerlijk op een terrasstoel van de zon genieten en hoor het water van de San Juan rivier kabbelen. Het is jammer dat de rivier niet geschikt is voor een duik vanwege de stroming, want het zou heerlijk zijn om even af te koelen. Het geeft me wel een idee van 'sittin' on the porch with a glass of lemonade', dus dat past weer helemaal bij mij. Heb er voor de complete beleving ook een Capri Sun met citroensmaak bij.
Ik ben vanaf Moab hier naar toe gereden. Het eerste wat ik bezocht heb was Natural Bridges, een natuurpark waar er ook weer arches zijn uitgesleten. Er waren een aantal prachtige uitzichtpunten. Ik hoorde ook een stel Nederlands praten. Tot nu toe heb ik dat maar een handjevol keren gehoord deze vakantie, daar hou ik van!
Daarna ging ik op pad naar Goosenecks State Park. De omgeving deed me al heel erg denken aan Monument Valley, terwijl dat nog op ongeveer 35 mijl rijden ligt. Hoewel de kaart een highway aangaf, moest ik een gravelweg dwars over een berg rijden. Eigenlijk mag ik dit soort wegen niet rijden met de huurauto, maar er was geen alternatieve route. Dan maar extra rustig aandoen!
Bij Goosenecks was er 1 hokje met een ranger waar je tol moest betalen en dan was je gelijk bij de bestemming. Het is een uitkijkpunt over de San Juan rivier met een aantal bochten. Het is aan zijn naam gekomen omdat deze bochten op een ganzennek lijken. Je kunt ongeveer 300 meter diep in de canyon kijken. Het was jammer dat ik niks te eten bij me had, anders was ik er graag rustig bij gaan zitten om van het uitzicht te genieten.
Qua overnachting ben ik blij dat ik morgen weer verder kan, want ik vind het ook een beetje smelly. Het ruikt alsof iemand een paar weken geleden een plasje op het tapijt heeft gedaan in plaats van gebruik te maken van het toilet. En in je eentje is het toch ook fijner om iets meer in de bewoonde wereld te zijn.
Morgen naar Monument Valley (op naar Once Upon a Time in the West, Francien!) en Four Corners, het enige punt in Amerika waar 4 staten bij elkaar komen. Het gaat hard met afstrepen van de bucket list!

1. Francien Broekman:
    19 juni 2015
    Prachtige foto's, soms net de pancake rocks, maar die liggen weer in een andere country. En misschien zie je nog een Indiaan bij de Monument Valley omdat die daar het grondgebied beheren.
    Wie weet een mooie foto met een mooie indiaan?
    En anders maar genieten van de prachtige omgeving...
    Toi,toi,toi x Francien
  2. Senne:
    22 juni 2015
    ik heb een zwaar weekend gehad met werken, maar kom nu weer helemaal bij, van je leuke verhalen over het .plasje, capri sonne .....