Moeder, wat is het heet!

17 juni 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het eerste wat me toen doen staat is kijken wat het ontbijt in dit hotel me te brengen heeft. Het blijkt weer een groot zoet paradijs te zijn. Gevarieerd eten houdt hier in kiezen tussen een blueberry muffin of een banana walnut muffin. Er zijn ook gekookte eitjes, maar die liggen in een soort au bain marie opstelling in een bak met ijsblokjes. Wie heeft ingefluisterd dat het lekker is als eitjes ijskoud zijn? Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier van geniet. Kamertemperatuur oke, maar koud: blegh.
Ik begin maar met een getoaste boterham met boter. De ontbijtzaal wordt zo te zien ook gebruikt voor bruiloften, want we zitten aan ronde tafeltjes en er is voldoende ruimte voor de dansvloer. Misschien vanavond even spieken of er gehuwd wordt! Daarna ga ik iets proberen waar ik al die reizen al benieuwd naar ben: de wafelmachine. Ze nemen wafels hier heel serieus; er zijn drie soorten beslag en wel 20 decoratiemogelijkheden als jam, siroop en stroop. Na twee en een halve minuut kan ik mijn wafel lospellen. Heerlijk, nu ben ik helemaal ingeburgerd! Het is eigenlijk ook wel fijn om uitgebreid te ontbijten, want 's middags ben ik toch vaak in een national park en dan is er geen mogelijkheid om iets te kopen. Vandaag ga ik naar Canyonlands National Park. Dit is een combinatie van Arches en de Grand Canyon. Ik kan prachtige foto's maken. Het is wederom ongelofelijk heet, het doet weer denken aan een woestijn. Af en toe zie ik salamandertjes wegschieten in de struiken. Ik probeer nog een foto te maken, maar de beestjes zijn veel te snel. Ik besluit te eindigen met een wandeling naar Landscape Arch. Ik kan mijn eigen tempo volgen, dus ik haal in dit geval ook weer de bestemming en het is adembenemend. Ik vraag aan een oud besje of ze een foto van mij wil maken, maar ik krijg alleen een glimlach dus waarschijnlijk heeft ze me totaal niet gehoord. Akward.. Een aardige Engelsman heeft mijn vraag wel gehoord en hij biedt aan alsnog de foto te maken. Gelukkig maar, want het zou zonde zijn om deze niet in het album te hebben.
Terug in Moab lees ik dat de 4x4 tour niet door kan gaan. Vanochtend kreeg ik al bericht dat het naar vanavond verplaatst zou worden vanwege mechanische problemen en er is nog geen oplossing. Bummer!
Ik blijf maar even in de hotelkamer. De receptioniste had me verplaatst naar een rustige kamer omdat ik hier 2 nachten zou blijven. Ze gaf aan dat ik geen onderburen zou hebben omdat daar alleen de hotel laundry zit. Ik hoor inderdaad geen voetstappen, alleen als de wasmachines gaan centrifugeren begint de hele boel hier te schudden. Dit zijn de wasmachines waar een schoolbus nog in zou passen, dus dat wil wel! Heel apart als je op bed tv ligt te kijken.
Rond etenstijd ga ik wat boodschapjes doen bij de City Market aan de overkant. De meeste supermarkten hebben wel een deli met broodjes en wat warme dingetjes. Ik probeer tenslotte zuinig te zijn met de uitgaven. Met lasagna en een beef burrito ben ik weer tevreden!
Na het eten ga ik zwemmen. Ik probeer mijn rug uit de zon te houden want die heeft al genoeg geleden. Het zwembad kijkt uit over de bergen, wat een feest toch om hier te zijn. Ik wissel lekker dobberen af met een tijdschift lezen en het bevalt goed. De zon is echter niet mijn vriend, want bij terugkomst zie ik dat er een rode haarband over mijn voorhoofd loopt van verbranding.. Waarom kan ik toch nooit op een normale manier bruin worden??!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Clarike:
    18 juni 2015
    Heb weer genoten van je levendige verhaal! En gehoord op de radio: Mensen die alleen op reis gaan in het buitenland zijn zelfstandiger en kunnen situaties op het werk beter inschatten omdat ze zichzelf beter kennen! Dacht gelijk aan jou <3. Hebben ze in de supermarkt geen goede zonnebrand crema voor je? En ik denk toch dat je aan de strooien flaphoed moet :P. Xxx
  2. Natalie:
    18 juni 2015
    wat een heerlijk verhaal weer! Goed blijven smeren hoor, het wordt anders geen "pretty picture" als de vellen erbij hangen ;)
    x
  3. Gonnie:
    18 juni 2015
    Ik krijg een visioen van amerikaanse motels met schuddebedden voor je plezier. Go Girl! Nee, zonder gein, wat een mooie foto's weer. Raar dat je zo ver kan kijken en ik zie alleen maar DHL......
  4. Pap:
    18 juni 2015
    Wat een leuk en gezellig verhaal weer. En ondanks het feit dat je buggyrit niet door kon gaan, heb je weer genoeg beleefd. We hadden wel verwacht dat je inmiddels een grote cowgirlhoed zou hebben aangeschaft. Je wandelschoenen zijn inmiddels wel ingelopen. Geniet weer van deze dag! Kus pem
  5. Natalie:
    18 juni 2015
    Sven begint je nu eindelijk ook te missen en wil je reisverslag ook graag volgen, kun jij hem uitnodigen?