Manning Park

4 juni 2019 - Hedley, Canada

De eerste nacht in de camper slapen hebben we ook achter de rug! Ik slaap boven het bestuurdersgedeelte. Dan hoeven we niet iedere nacht de tafel in een bed om te vormen. Nadeel is wel dat ik een eng klein trapje moet beklimmen. Gelukkig hoefde ik er vannacht niet uit om te plassen maar uiteindelijk moet ik toch wel een keer naar beneden om te douchen en te ontbijten. Ik probeer diverse houdingen, op de buik, andersom, eventueel via de bank of de grote leren fauteuil, maar iedere keer kunnen mijn knieën niet de juiste kant op draaien. Het wordt een soort pirouette tijdens het naar beneden klimmen, maar het lukt in ieder geval.
We hebben inmiddels al een aardige routine en duidelijke indelingen van de kastjes. Kleding, een spelletjesla, een tassenla, een la met mijn persoonlijke spulletjes, alles heeft een duidelijke functie. Dat is wel lekker aan dit grote bakbeest met de slide out; er is genoeg opbergplek en leefruimte.
Na het uitchecken rijden we naar de Othello tunnels om te wandelen. Helaas blijkt het parkeerterrein gesloten wegens een verbouwing en in de berm staan overal borden dat het verboden is te parkeren. Dan maar gelijk door naar Manning Park. Na wat haarspeldbochten (het is gelukkig niet druk, dus we kunnen de ruimte pakken) komen we bij Cascade Lookuit, met een prachtig uitzicht over de Canadese en Amerikaanse bergen. Het is hier behoorlijk fris, dus ik moet noodgedwongen een fleecetrui aan. Gelukkig kent niemand mij hier. We worden wel gelijk aangesproken door 2 vriendelijke Canadezen over de route die we aan het maken zijn. Ze wonen in Nanaimo (waar wij ook heen gaan) en hebben nog goede tips voor het spotten van orka's, die we ook gelijk opschrijven. Na een lunch bovenop de berg, lopen we nog een trail door de bossen. Mam vindt ons onvoldoende voorbereid, want we hebben de beren etiquette nog niet helemaal in ons opgenomen. We komen maar 2 medewandelaars tegen tijdens de tocht en die hebben allebei belletjes aan de rugzak. Morgen maar even kijken of we die ook kunnen vinden in de winkel. Tegen het eind van de middag rijden we naar de volgende overnachtingsplaats; Riverhaven in Hedley. De campings die we onderweg zien doen een beetje mottig aan, maar de door ons geboekte camping is gelukkig prachtig. We hebben een plaatsje tussen de bomen met uitzicht over de rivier. In het zonnetje eten we buiten aan de picknicktafel en worden de plannen van morgen besproken. We hebben weer genoeg gedaan vandaag!

1. Clarike:
    5 juni 2019
    Oh wat jammer dat jullie niet bij de Othello tunnels konden komen!
    Ben benieuwd naar de foto’s van Cascade Lookout en de camping. 💋
  2. Paul:
    5 juni 2019
    Goed bezig!! Vooral doooorgaan!! Ook met schrijven, je hebt talent!!
  3. Hestia:
    5 juni 2019
    Aan de foto te zien had je ook prachtig weer! Praten en zingen kan ook tegen de beren. Welke route heb je gelopen? Stond al vol met van die gele pluimen?
  4. Trees:
    5 juni 2019
    Ja, idd gewoon hard praten en zingen mochten er beren in de buurt zijn....uitkijken voor moeder met jonkies, die zijn gevaarlijk. Mooie dag weer....
  5. Cisca:
    6 juni 2019
    moest even van kling zeggen dat hij jaloers is toen hij de kamper zag!!!!!