Kitchener

27 september 2021 - Kitchener, Canada

Vandaag een rustige opstart, want ik hoef niet ver te rijden en er staat geen spannende excursie op het programma.
Ik ga naar Kitchener, een plaats waar veel Mennonieten wonen, vergelijkbaar met de Amish.
Gisteren heb ik ze 1 keer gespot bij Niagara Watervallen, want tussen de touristen valt het toch op. Alle meisjes in keurige donkergekleurde jurken tot de grond en de oudere meisjes, inclusief oma, ook met een kapje over het haar.
Omdat het hotel geen ontbijt heeft, ga ik bij Tim Hortons langs, de Canadese Starbucks. Het is het eerste bezoek van deze vakantie, maar zeker niet het laatste.
Tijdens de autorit spot ik de eerste campers van deze reis. Over het algemeen wat kleinere modellen en niet van die complete stadsbussen, maar wel met een auto slepend. Sinds onze reis 2 jaar geleden, hebben campers toch een speciaal plekje in mijn hart.
De auto voelt gelukkig inmiddels wat  vertrouwder. Zelfs de radio mag aan, dat is eigenlijk altijd de graadmeter van de mate van ontspanning.
Ik rijd eerst naar St. Jacobs. Het Mennonite museum is vandaag helaas dicht. Ik ga op het bankje buiten zitten in de zon. Al snel hoor ik het keurige ritmische klik-klakken van een paard met wagen. Het is alsof je even terug in de tijd bent. De man keurig in pak en de dame ook weer in een enkellange donkerblauwe jurk. Hoewel ze het vast wel gewend zijn, ga ik niet lopen staren of fotograferen. Tenslotte is dit gewoon dagelijkse kost voor ze en geen toeristische attractie. Maar ik vind het wel mooi om het gezien te hebben.
Ik ga na de winkel om een maaltijd op te pikken voor vanavond. Pap en mam hebben een app waarop ze kunnen zien waar ik ben, zodra ik inlog op wifi. Dus terwijl ik kleding sta te passen, krijg ik een appje van pap: ben je bij de Walmart? Betrapt!

1. Clarike:
    29 september 2021
    Pap heeft vast een alarm geactiveerd; zodra jij een Walmart nadert begint zijn telefoon te loeien :P
    Heb net je foto's zitten bekijken, ze zijn weer prachtig!
  2. Coco:
    29 september 2021
    Ook lekker een rustig dagje en even shoppen is natuurlijk een leuke afsluiter! ;-)
  3. Michelle:
    Aahw, wat leuk!
    Geniet van je vakantie girl.
  4. Cisca:
    29 september 2021
    kopen hoor meid !!!!!ga lekker los!!!!!
  5. Pem:
    1 oktober 2021
    Tim Hortons, sweet memories.....en we hopen dat je slaagt bij de Walmart......kus pem