De kennismaking

2 juni 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Om iets voor half 7 word ik wakker, jammer genoeg net een paar minuten voor de wekker gaat. Ik neem een verfrissende douche, kleed me aan en loop daarna na de ontbijtzaal. Ik ga bij een leuk stel aan tafel zitten en praten over hun reizen naar diverse landen en wat ons allemaal nog te wachten staat. Om 9 uur vertrekt de bus uit Johannesburg naar Pretoria. Onderweg probeer ik een indruk te krijgen van de stad. De reisleidster geeft ons een introductie in de geschiedenis van het land. De eerste stop is bij de botanische tuinen van de universiteit, met een mooi uitzicht over de stad.
Verder rijden we nog naar het Paul Kruger museum en het mooie Voortrekkersmonument. Wederom is er een spectaculair uitzicht. We gaan daar in het zonnetje zitten en bestellen de lunch. Je merkt dat het tempo 'iets" lager ligt dan wij gewend zijn want er zijn er bij die een uur op een tosti moeten wachten.
Het volgende op het programma is een bustour door Soweto. De nette huizen en huizen met een dak van golfplaten staan daar vlak naast elkaar, een hele rare gewaarwording. Er is een speciale gids ingehuurd voor deze tour, een local die meer over de achtergrond van de bevolking uitlegt. We gaan naar een kerk en 2 musea, waaronder het voormalig huis van Nelson Mandela.
Ondertussen praat ik zowaar met diverse mensen. Leeftijd speelt wat dat betreft helemaal geen rol, hoewel ik duidelijk de benjamin van de groep ben. Ik heb nu denk ik al meer gepraat dan mijn eerste 2 jaar bij Van Helden.
Vandaag kunnen we gelukkig iets eerder naar bed, want de wake up call is om 6 uur. Morgen als het goed is de eerste dieren spotten!!

1. Clarike:
    3 juni 2016
    Klinkt goed! Ik hoop dat je veel dieren te zien krijgt! X
  2. Coco:
    Dag lieve Menke,
    Wat ben je goed bezig :-). Geniet ervan meid en op naar de big five!
    X Coralie
  3. Soraya:
    Hi Menki,

Latu hier.. Leuk eerste verhaaltje!
    Kan niet wachten op de volgende.. groetjes aan de vreemde eendjes

XX
  4. Pap:
    3 juni 2016
    Fijn dat de eerste indrukken zo positief zijn. Geniet ervan. En Beau heeft zich er al bij neergelegd dat je even weg bent. Hetzelfde ritueel als vorig jaar als ik binnen kom. Zo leuk! Kus pem