Huntsville

30 september 2021 - Huntsville, Canada

Vandaag een dag voor huishoudelijke taken. Ik hoef maar een redelijk kort ritje te rijden richting Huntsville, mijn uitvalsbasis om naar het Algonquin Park te kunnen. Het is 1 en al bos en meren, hoewel er helaas nog geen wildlife update is. Het is zo bijzonder om dit in de herfst mee te maken! Omdat het zo rustig is onderweg, rijd ik op sommige stukken wat langzamer als ik niemand in de wijde omtrek zie, zodat ik alles in mij kan opnemen.
In Huntsville moet ik eerst even een rondje was doen. De koffer is nu letterlijk aan 1 kant leeg, dus het wordt tijd voor vers gewassen aanvoer. Ik heb nog geen 1 hotel met wasfaciliteiten gehad, dus het wordt een openbare Laundromat. In 2 uurtjes is alles weer fris en kan ik in ieder geval weer een week vooruit. Ik heb in de tussentijd een leuke excursie voor morgen geboekt!
Dan is het tijd voor een late lunch/diner, dus ik rijd langs de McDonalds. Ik ontdek gelijk een nieuwe, en naar mijn idee een enorm Amerikaanse functie van de auto. Ik stond in de Drive Thru en als het voertuig voor je wegrijdt, geeft de auto een melding en een piep dat je door kunt rijden.
De Drive Thru is hier overigens ook echt serious business. Vooral 's ochtends staan er rijen met de lengte van een volledige straat. Er is dan wel een aparte afslag voor de wachtenden, zodat ze de doorstroom niet hinderen.
Voor binnen zitten bij een Tim Hortons of Mac moet je ook echt identificatie en je vaccinbewijs laten zien, die ze ook echt zorgvuldig checken. Aan die QR code hebben ze helemaal niks, dus ik ben maar al te blij dat ik ook de papieren mee heb genomen.
Ik ga nog even naar de Lions Lookout, voor een mooi uitzicht over de stad. Langs het water staan prachtige huizen, met elk hun eigen dok en vaak ook boot. Het geeft een beetje Stars Hollow vibes, van de serie Gilmore Girls. Met de bosrijke omgeving en het water, is het allemaal erg idyllisch.
Nu alleen nog richting hotel, om deze dag af te sluiten. De kamer is niet al te nieuw, maar heeft een mooi uitzicht over het meer. En daar doe ik het voor!

1. Ilona Luijten:
    1 oktober 2021
    Stond er toevallig ook een man met een gitaar op een hoek van een straat te zingen? Weer beelden geschreven.
  2. Hestia:
    2 oktober 2021
    Mooie foto's met de strakblauwe lucht!
  3. Coco:
    2 oktober 2021
    Goed bezig hoor meid met je huishoudelijke taken en inderdaad weer prachtig foto's!
  4. Clarike:
    2 oktober 2021
    Als je na je vakantie heimwee hebt naar dat ‘Amerikaanse gevoel’ mag je met onze I10 door de MacDrive, die heeft dat ook 😄. Is heel handig in de file en bij stoplichten als je staat te dromen 😅.

En meid, wat een fantastische trip ben he weer aan het maken!
  5. Pem:
    2 oktober 2021
    Altijd lekker als alles weer schoon is en gelukkig ook gedroogd. Weer een prachtige dag afgesloten! Kus, pem