Grand Teton

18 juni 2023 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Ik kan vandaag pas om 7 uur douchen, dus ik moet extra lang in bed blijven liggen. Ik heb vannacht heftige stortbuien gehoord, maar geen beren. De camping is ontzettend groot, maar het is toch een heerlijk kalme bedoeling. Ik sta op een hoekje en de plek is gigantisch. Er is nog ruimte genoeg voor een tent. Ik snap echt niet dat mensen daar vrijwillig voor kiezen. In de instructie staat dat je bij een aanval in je tent, moet terugvechten. Ik ben blij dat ik mijn eigen koffer kan tillen, laat staan dat ik een beer van mij af kan vechten. Ik verander niet in eens in Rocky
Balboa, omdat ik een weekje in de buitenlucht ben.
Ik ga vandaag lekker luxe ontbijten in het restaurant. Het is volledig in ranch stijl, compleet met cowboymuziek en weckpotten als waterglas. De serveerster noemt mij 'my dear', heel aardig.
Het regent de hele dag, maar dan mag de pret absoluut niet drukken
Ik rij eerst naar de top van Signal Mountain, om naar het uitzicht te kijken. Ik had verwacht dat vanwege de regen alles potdicht zou zitten, maar dan valt gelukkig mee. Ik hoor dat er een hele kudde herten te zien is, maar met het blote oog kan ik ze helaas niet meer spotten. Elk jaar pak ik trouw een verrekijker in en sleep die dan 3 weken mee zonder te gebruiken. Dit keer besloot ik deze dus niet mee te nemen en dan krijg je altijd spijt.
Als ik na een tijdje touren een parkeerplaats op wil rijden, schiet er opeens een vos voorbij met een groot pak oreo's in zijn bek. Ik kijk de meneer in de auto naast mij aan en we wisselen een blik uit die wil zeggen 'gebeurde dat nou echt?'. Het beestje lijkt zo uit de grocery store te zijn gelopen met zijn aankopen, maar ik vermoed zonder af te rekenen. Ik parkeer de auto snel en kijk of ik de dief nog kan zien. Hij blijkt in het struikje vlakbij zijn buit aan het eten te zijn. Ik weet dat menseneten natuurlijk niet mag, maar het is wel een heel grappig gezicht. Misschien dat vossen ook af en toe een cheatday hebben.
De wandeling rondom Jenny Lake is vanwege het weer een scenic drive geworden.
Op de rit terug naar de camping, is het nog steeds erg regenachtig. Het doet mij enorm denken aan de Twilight films. In mijn hoofd speel ik de soundtrack af (Flightless Bird past bij de huidige omstandigheden). Ik heb in ieder geval dezelfde kleur als de vampierenfamilie Cullen, dus ik zou er zo tussen passen. Wat is het toch heerlijk om te dagdromen!
Vanwege de drukte op de camping, heb ik vandaag een andere plek. Er was geen enkele plek 2 dagen achter elkaar te reserveren. Mijn buren vechten met hun tent in de stortbui en ik krijg toch wel een beetje medelijden. Wat dat betreft bof ik echt met mijn kleine, maar droge slaapplek. Ik spray mij nog even in met antimuggenspray alsof het Chanel no. 5 is en ga dan slapen.

1. Ilona Luijten:
    23 juni 2023
    Geweldig die vos, wat moet jij raar gekeken hebben whahaha. En alhoewel je de man naast je niet kent of spreekt is het dan toch wel leuk dat je zo'n moment met iemand kan delen. Ook al is het alleen met een blik :)
  2. Pem:
    23 juni 2023
    Jammer dat je de oreo etende vos niet hebt kunnen vastleggen. Was een mooie reclame geweest voor de fabrikant. De vos moest eens weten: hier in de supermarkt ligt oreo ijs. In het vervolg denken wij bij ieder pak oreo's aan jouw vakantie 2023. Blijf genieten, ook al is het weer af en toe minder. Na regen komt zonneschijn! Liefs, pem
  3. Menke:
    23 juni 2023
    Het filmpje is er wel, maar de voiceover is niet al te best :) Ik loop te gillen als een klein kind, haha
  4. Cecile:
    23 juni 2023
    Wat knap dat jij zelfs regenachtig weer nog van de zonnige kant kunt bekijken, Menke!

'Slecht weer bestaat niet, er zijn alleen verschillende soorten goed weer ' :-)

Maar alle gekheid op een stokje: wat vertoef je in een schitterende omgeving ! !!
  5. John:
    23 juni 2023
    🤣🤣 Een vos met een pak oreo's.
    Het had zomaar een stukje uit een tekenfilm kunnen zijn, echt hilarisch.
  6. Clarike:
    23 juni 2023
    Het is al gezegd, maar die vos is hilarisch, ik denk het tiktok filmpje er zelf bij 🤣🥳🥳