I did it!!

24 juni 2018 - Schiphol, Nederland

Ik heb het gedaan! Mijn reisbucketlist, bedacht toen ik eind 20 was, heb ik volbracht. Ik heb mijn verjaardag nu in Europa, Amerika, Afrika, Azië en Oceanië gevierd. Het is van start gegaan toen ik 30 werd. Op die dag in 2015 zag ik een berenfamilie in Yellowstone. En dat was mijn eerste reis waarbij ik alleen met de auto op pad ging. Hestia had gezorgd voor slingers. In 2016 werd ik diverse malen toegezongen door de zogeheten 'mama's' van het resort in Zuid-Afrika waar we verbleven. En kreeg ik diverse cadeautjes van de andere reizigers in mijn groepsreis. Van de gidsen kreeg ik een prachtig boek over de natuur van het land. Het jaar daar op was ik in Thailand, wederom met een groepsreis. Dit keer krijg ik een mooie aquarel ter herinnering aan deze dag. We maakten een prachtige fietstocht langs tempels en indrukwekkende boeddhabeelden. Op de hotelkamer stond er een mooie fruitmand klaar. En dan dit jaar als bekroning en afsluiter; op 12 juni mocht ik met een grote glimlach op mijn gezicht Rory de koala vasthouden. En weer had Hestia gezorgd voor feestbenodigdheden. Alles wat ik heb gewenst, is uitgekomen. Ik krijg vaak de vraag wat de mooiste reis is geweest, maar ik zou geen keuze kunnen maken. Elke reis heeft weer zijn eigen belevenissen en ik had niks daarvan willen missen.
Ik denk dat ik eerst even ga sparen nu. Wat 2019 gaat brengen, kan ik mij nog geen voorstelling van maken. Bedankt voor het meereizen allemaal en tips voor mijn volgende bucketlist zijn altijd welkom!

1. Clarike:
    24 juni 2018
    Ik heb genoten van je verhalen en ik ben supertrots op je!!! Zoals je gewoon bent gegáán! En ideeën voor je bucketlist... daar is mijn reisboekje niet toereikend voor maar je gaat vast weer wat verzinnen... magische bouwwerken per continent.. speciale vervoersmiddelen.... ik kijk er al naar uit. Voor nu welkom terug en weltrusten 💋!
  2. Natalie:
    25 juni 2018
    welkom terug Menke en bedankt dat we mochten meereizen!!
  3. Mariëlle:
    25 juni 2018
    Ik weet wat! Antartica! 😊❄️
    Fijn dat je weer veilig thuis bent en hopelijk valt het mee met de jetlag.
  4. Pap:
    26 juni 2018
    Geweldig dat een zo'n voornemen mag/kan uitkomen. Fantastisch!!!! Welkom thuis. Gr. pem