City Sight Seeing

2 juni 2019 - Vancouver, Canada

Omdat we extreem vroeg naar bed zijn gegaan, zijn we ook extreem vroeg wakker. Om 12 uur precies doen we de eerste keer de ogen open, in de veronderstelling dat de wekker elk moment kan afgaan. Daarna is het bijna elk uur raak. Om 6 uur zijn we zo fris als een hoentje en gaan we maar vast douchen. Ik ga als eerste, want ik heb ook de langste preptime. Na 10 minuten bibberen onder een koude straal, geef ik de hoop op dat er nog warm water gaat komen. Ik sla een handdoek om en bel met de receptie waarom er geen warm water is. Op onze verdieping blijkt er iets kapot te zijn gegaan en we moeten naar een kamer op een andere verdieping om te douchen. Ik trek de pyjama dan maar weer aan en met een douchetasje in de hand en een handdoek onder de arm slenter ik door de gangen. Kan ik alvast oefenen voor straks op de camping.
Na het ontbijt bij Tim Hortons pakken we een taxi richting Gastown om de Steamclock te bekijken. Ook in Canada ontkom je niet aan de bussen met Aziaten die in elk mogelijke pose op de foto willen. Bij de eerste de beste souvenirwinkel die we zien, is het al raak met aankopen. Ik had op de heenvlucht nog 7 ons aan maximaal koffergewicht over, dus ik ben ook van plan deze te gaan gebruiken als we terugvliegen.
Ik heb al aangekondigd aan pap en mam dat we vandaag een verrassingsexcursie gaan maken en alleen doorgegeven hoe laat we ongeveer op de locatie moeten zijn. Ik moet het een beetje mysterieus houden, want ik wil het zo lang mogelijk geheim houden. Op de kaart staat namelijk Harbour Air en dat is de bestemming! Voor moederdag en de aankomende vaderdag hebben we namelijk met alle zussen, aanhang en kinderen een tour over de stad geregeld.
Ik hou het dus vaag en wijs op de kaart het gebouw ernaast aan. Daar lopen we dan ook rustig naar toe. Eenmaal aangekomen bij het aangewezen gebouw, loop ik rustig verder en dan zegt pap 'volgens mij gaan we met een watervliegtuig!'. Ik check ons in en we mogen met een eerdere vlucht mee, waardoor we gelijk weg kunnen. Het is een mooie ervaring; vanaf de lucht hebben we een fantastisch uitzicht over onder andere de bergen, Stanley Park, de aangemeerde cruiseschepen en de stad. Na een klein half uurtje landen we weer op het water. Weer een bucketlist item afgestreept! Langs het water lopen we dan richting de beroemde totempalen in Stanley Park. Het zonnetje schijnt goed, dus af en toe beschutting van de bomen is meer dan welkom. Vanaf de totempalen nemen we een taxi naar Granville Island. Daar struinen we langs allerlei winkeltjes en een grote foodmarkt met de meest heerlijke dingen. We kopen een broodje zalm en nemen dan de watertaxi terug naar de stad. Het is nog een stuk teruglopen naar het hotel, maar we hebben toch de tijd. Bij aankomst in de kamer zie ik de schade die de zon heeft gemaakt; een rode driehoek op mijn rug en een rode rechterarm. Ik had gedacht deze vakantie niet bruin te worden, maar het was vandaag toch behoorlijk warm. Morgen maar weer goed insmeren en kijken of ik dan ook mijn linkerarm en gezicht kan laten kleuren.
's Avonds eten we bij onze favoriet Tim Hortons waar we inmiddels een stamtafel lijken te hebben. We hebben weer een hoop gezien vandaag!

1. Clarike:
    3 juni 2019
    Wat fantastisch!!! En zoooo blij dat PeM het ook zo gaaf vonden (en ik had me niet verkletst, dus de verrassing was echt 😂)! Weltrusten voor straks! XXX
  2. Hestia:
    3 juni 2019
    En weer een taxi genomen! Nee zo kan ik het ook uren volhouden 😂. Heel gaaf zo met het watervliegtuig! Mooie foto van de stad!. Nu lekker slapen en op naar de camper!
  3. Senne:
    3 juni 2019
    Mooie foto's, eerste gave tripje kan afgestreept✔️
  4. Paul:
    3 juni 2019
    Dat begint goed zeg....ik zei nog tegen Trees gister...zie je Guus , Ellen en Menke al klaar wakker zijn om een uur of drie in de morgen. Wat een leuk begin zo!!
  5. Trees:
    3 juni 2019
    Wauw, wat een superleuke mooie verrassing zeg...alles eruit halen wat er inzit...geweldig.....
  6. Cisca:
    3 juni 2019
    meid wat geweldig dat was een mooi cadeau voor je ouders !!!!