Wake up the wildlife

21 juni 2023 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

On kwart over 5 moet ik eruit. Het voelt al enorm koud in de van en als ik uitstap zie ik dat er een laag ijs op de ruiten zit.
Ik heb gisteren gevraagd waar de tour begint, want er staat geen adres op het ticket. Het blijkt te beginnen bij het Lake Hotel, maar 10 minuten verderop. Omdat het zo dichtbij is, ben ik alvast bij de receptie daar gaan checken waar het verzamelpunt is. Als ik mij meld, blijk ik jammer genoeg verkeerd te zijn geïnformeerd. Het begint bij Roosevelt Lodge, nog zeker een uur rijden. Dit ga ik dus niet meer redden. Ik krijg nog wel een andere tour aangeboden, maar niet zo leuk als mijn geplande activiteit. Dan ga ik maar op eigen gelegenheid door het park touren, net als gisteren. Omdat het zo vroeg is, liggen nog veel mensen op 1 oor. Achter het glas, is het heerlijk warm maar buiten blijft het aan de koele kant.
Het leuke aan Yellowstone is, dat er niet zoiets bestaat als een verkeerde afslag. Elke weg heeft weer zijn eigen unieke stops en kans om wildlife te spotten. En zelfs al rijd je dezelfde weg 10 keer, je ziet toch elke keer weer nieuwe dingen.
Ik begin bij de prachtige watervallen en Grand Canyon of the Yellowstone. Het is heel bijzonder om te zien hoe het water zich tussen de rotsen door drukt en met een enorme kracht naar beneden komt.
Er is zoveel verscheidenheid aan landschap; meren, rivieren, moerassen. Ik kom langs valleien en bossen en om de paar kilometer is het stoppen voor bizons of herten. En dan zijn er natuurlijk de bronnen waar de stoom vanaf komt. Zo mooi om te zien! Moeten jullie trouwens ook de radio uitzetten, zodat je het beter kan zien? Ik betrap mijzelf er iedere keer op. Ik weet ook niet of het wildlife van Taylor Swift houdt, misschien houden ze meer van Beary Manilow (klein woordgrapje - moest er even uit).
Na ongeveer 3 uurtjes touren, ga ik even terug naar de camping om in de middag wederom op pad te gaan. Ik zoek een restaurant op, omdat ik nog graag iets met huckleberry wil proberen. Dat is een bes uit deze regio, die ze verwerken in allerlei producten, van drop tot lotion en van jam tot lippenbalsem. Het wordt een heerlijke huckleberry soda, voor bij mijn chili cheese fries. In de souvenirwinkel overweeg ik om nog een extra deken te kopen voor de koude nachten, maar ik gok erop dat het weer warmer gaat worden. In een rustig tempo rijd ik weer richting kampeerplek.
Vandaag geen beren gezien, maar toch zoveel ander natuurschoon.

1. Cecile:
    BREATHTAKING!!!
  2. Cecile:
    ADEMBENEMEND!!!
  3. Clarike:
    Beary Manilow 🤣🤣🤣🤣🤣
  4. Pem:
    24 juni 2023
    Wat laat je ons weer meegenieten van je ervaringen. We hopen dat de temperatuur bij jou ook omhoog gaat. Het is hier 27 graden! Take care, kisses pem
  5. Cisca:
    26 juni 2023