Ottawa

2 oktober 2021 - Ottawa, Canada

Ondanks de spierpijn, ben ik zo blij dat ik gisteren ben gaan kayakken! Waarschijnlijk een once in a lifetime ervaring om het in deze herfstpracht te doen. Het weerbericht gaf regen aan voor vandaag en als ik de tassen naar de auto ga brengen, zie ik inderdaad grote plassen en miezert het. Het is voornamelijk een reisdag vandaag, dus erg is het niet. Ik ga even langs Tim Hortons en eet ontbijt in de auto. Het gaat steeds harder regenen.
Door het prachtige Algonquin park, rijd ik naar hoofdstad Ottawa. Vanwege het weer, kan ik helaas geen trails meer volgen vandaag dus dit is het defintieve afscheid van dit mooie gebied. Helaas staat de wildlife score nog steeds pas op 1, het hertje in Killbear. De navigatie geeft aan dat ik de komende 217 kilometer immer gerade aus moet. Wat een afstanden!
De aankomst in Ottawa is regenachtig en grijs. Ik kan nog weinig zien van de hot spots, maar dat gaat morgen sowieso gebeuren tijdens de stadstour die ik op het programma heb staan.
Ik kan wel merken dat ik door het snelle boeken geen research heb gedaan naar de aangeboden hotels. Ik zit nu in een soort Oost Duitse bunker. Een gezellige omgeving is het niet, maar het doel is gelukkig altijd om zoveel mogelijk op pad te zijn. De man bij de receptie (met ravenzwarte toupet) is wel extreem aardig, hoewel soms wat lastig te verstaan door het dikke Franse accent. De kamer is weer van het antieke soort en met de deur dicht lijkt het qua geluid of ik nog steeds buiten sta. Ik kan ook iedereen horen lopen op de galerij boven mij.
Binnen loopafstand van het hotel is een klein mexicaans restaurantje met bijna 5 sterren op Google. Ik ben een enorme liefhebber van mexicaans eten, al is het normaal gesproken meer van de Knorr Wereldgerechten variant. En dit is natuurlijk iets authentieker. Het is alsof ik bij iemand thuis in de keuken sta, heel klein en met de hele familie aan het vuur. En koken kunnen ze zeker! Ik neem het eten mee naar de kamer en naast de burrito heb ik de lekkerste churros OOIT, ay-ay-ay!
Morgen op pad om de stad wat beter te leren kennen!

1. Ilona Luijten:
    4 oktober 2021
    Ohhh ik zou geen oog dicht doen in zo'n hotel je bent echt een kanjer.
    Flinke afstand zeg maar neem aan dat het lekker rustig is op de meeste stukken die je moet rijden. Ik kijk weer uit naar de rest!
  2. Clarike:
    4 oktober 2021
    Heerlijk verhaal weer! Ik hoop dat iedereen met de kippen op stok is gegaan, zodat je geen last hebt gehad van het geloop op de galerij vannacht. En wat een mazzel dat je zo’n goed restaurant dichtbij had zitten 😋!
  3. Pem:
    4 oktober 2021
    Je hebt inderdaad geboft met het mooie rustige weer tijdens je kayaktocht. Jammer dat het tijdens de reis naar Ottawa minder was. Maar....dat heerlijke eten maakt veel goed. Rij veilig! Kus,pem
  4. Paul:
    4 oktober 2021
    Mooie tocht hoor…ottawa is wel de moeite waard!!
  5. Hestia:
    4 oktober 2021
    Ik had je wel willen helpen met de hotels. Maar laat het de pret niet drukken. Nu uitkijken naar de Mountain Police!