Great Barrier reef

20 juni 2018 - Great Barrier Reef, Australië

Ik heb zin in vandaag!! Na het ontbijt kijk ik naar het TV-kanaal dat alleen maar informatie laat zien over de excursie van vandaag. En het ziet er veelbelovend uit! We gaan met een boot naar een ponton gelegen in het Great Barrier reef. Als eerste ga ik naar een onderzeeër. In ongeveer een kwartier tijd maken we alvast kennis met het koraal en de vissen. Wat gaaf!! Op de foto's heeft alles een blauwe gloed door de glazen wanden, maar in het echt zie je de verschillende kleuren van het koraal en de vissen. Dan gauw door naar het lunchbuffet. Zo snel als ik kan werk ik alles naar binnen, want ik WIL HET WATER IN!! Iedereen moet hier verplicht een stingersuit aan, tegen de zon en de kwallen. Dus ik ben gelukkig niet de enige rollade, iedereen zit strak in zijn pakje. Ik heb mijn eigen snorkelset, die al de hele reis wacht om gebruikt te worden. Het masker is full face, dus het verdient wederom geen schoonheidsprijs maar het uitzicht is top!! En ik hoef niet in zo'n gebruikte snorkel te happen. Direct als je het water ingaat, zitten er enorme vissen om je heen. Iedere keer als ik iets tegen mij aan voel zwemmen, check ik eerst of het zo'n enorme vis is of een medesnorkeler. Ik flipper wat dichter naar het koraal toe. Het is zo mooi daar! Zoveel verschillende vormen en kleuren en vissen in alle soorten en maten. Ik heb geen idee of de foto's lukken maar ik leg alles vast met mijn camera. Helaas zit het er al veel te snel op en moeten we terug. Ik voel op de terugreis al de hitte van mijn armen door mijn vest heen gloeien.
Als ik terugkom bij het hotel zegt de receptioniste gelijk 'you are going to need some aloe for that'. Dus maar even de auto in om naar de drogist te gaan. Het goede nieuws is: hij is windjesvrij! We zullen nooit weten wie van de daders het nou is geweest, maar ik kan hem over 2 dagen met een gerust hart inleveren. Bij de drogist zoek ik een tube met kalmerende lotion uit en er komt gelijk een dame naar mij toe 'you'd better take two, love'. Ik ben trouwens nog nooit zoveel doll, love of darling genoemd. Ook raadt ze aan om vanavond een koude douche te nemen en paracetamol te nemen voor het slapen. Wat een unieke dag weer!

1. Clarike:
    21 juni 2018
    Wat een unieke ervaring heb je weer opgedaan!!! Ben ZO benieuwd naar je andere foto’s!! Een yayyyyy dat je auto weer naar auto ruikt, nu kan je toch nog een leuke lifter meenemen 😜!
  2. Pap:
    21 juni 2018
    Gaaf om onder water zoveel verschillende vissen te zien . Het is leuk om te lezen dat de mensen zo begaan zijn met je uiterlijk en gezondheid. Geniet ( nog steeds) van en in Australië !! Kus pem
  3. Francien Broekman:
    21 juni 2018
    Mooi blauw water, prachtige natuur en heerlijke wolkenpracht, wat wil je nog meer?
    Daar zijn natuurlijk! Nog veel plezier love
    x Francien