Gouden Driehoek

11 juni 2017 - Chiang Rai, Thailand

Met de bus rijden we naar de Gouden Driehoek, waar Laos, Myanmar (voorheen Birma) en Thailand samenkomen. Ook hier is het weer een en al gouden Boeddha beeld. De volgende stop is het Opium museum, omdat dat hier vroeger volop werd gemaakt. Het is een mooie locatie.
In de middag gaan we naar de bergstam Akha. Hoewel het nu alleen voor toeristische doeleinden is, geeft het wel een goed beeld van hoe ze vroeger leefden en hoe ze in de jungle zichzelf nog steeds onderhouden. We krijgen thee geserveerd uit een stukje bamboe.
Na deze uitstapjes, gaan we terug naar het hotel om lekker af te koelen in het zwembad. Hoewel de zon niet te zien was achter de wolken en de lucht soms dreigend leek, kunnen we lekker tussen de palmbomen dobberen in 'ons' zwembad. We zijn namelijk weer de enige bezoekers. Het heeft zo zijn voordelen om in het regenseizoen op vakantie te gaan!
's Avonds hebben we de optie om in de stad te gaan eten, maar ik vind het ook wel lekker om in mijn prachtige bungalow te blijven. Ik besluit om room service te bestellen. In de tuktuk wordt het eten met een kwartiertje gebracht. Af en toe hoor ik een gekko in de kamer. Het klinkt een beetje als het aansporen van een paard. Ik zie ze niet, maar het geluid klinkt dichtbij. We hebben te horen gekregen dat we niet bang voor ze hoeven te zijn. Ze komen niet in de buurt van mensen en eten de muggen op. Dat kan ik wel gebruiken, want ik zit helemaal onder de bultjes en word af en toe gek van de jeuk. Hopelijk zorgt het beestje vannacht goed voor mij!

1. Francien Broekman:
    12 juni 2017
    Zo dat is nog eens lux dobberen, begrijpelijk dat je je kans waarneemt
    xxFrancien
  2. Pap:
    13 juni 2017
    Volgens mij heb je nog nooit zo vaak gezwommen als tijdens deze trip en wat een luxe zwembaden allemaal! Kus, pem