Chiang Rai

10 juni 2017 - Chiang Rai, Thailand

Vandaag rijden we van Chiang Mai naar Chiang Rai. De eerste stop is bij een tempel. Ik brand er wat olie bij de Boeddha van mijn geboortedag en dagdeel, die met de olifant en aap. Daarna gaan we naar een zijde fabriek, waar we een korte uitleg krijgen over het onstaan en verwerken van zijde. Ze willen ons ook graag wat verkopen, maar dat laat mijn portemonnee niet toe. Vervolgens is er nog een stop bij een parasolmakerij. Optioneel kun je heel goedkoop wat laten beschilderen, zoals telefoonhoesjes, kleding of tassen. Het zijn ware kunstenaars, want binnen 5 tot 10 minuten hebben ze de mooiste kunstwerken gemaakt met bijvoorbeeld lotusbloemen of vlinders. De patronen zijn niet echt mijn stijl, dus ik hou het bij bewonderen van de schilderingen die bij anderen zijn gemaakt.
Er is ook nog een korte pauze bij de warmwaterbronnen, waar we even de voetjes in het gloeiend hete water kunnen laten weken. Van datzelfde water, maar vanuit een andere put worden er gekookte eitjes aangeboden. Gezien mijn afkeer van voeten, bedank ik daar maar voor.
We sluiten ons dagtrip af met een bezoek aan de witte tempel, een bizar kunstwerk dat je zo in de Efteling zou kunnen aantreffen. Het is zeker indrukwekkend, maar doet niet direct denken aan een plek waar Boeddha wordt geëerd.
Aan het eind van de middag gaan we naar ons hotel. We verblijven in een prachtig resort en hebben allemaal een eigen bungalow met gigantisch bed en groot bad. Een soort Center Parcs 2.0. Omdat het een lange reisdag is geweest, maken we gebruik van het buffet bij het resort. Met als afsluiting een lekker chocoladetaartje, zit er weer een vakantiedag op.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Clarike:
    11 juni 2017
    Wat een prachtige ervaring weer, ik geniet vanuit hier van je trip!
  2. Francien Broekman:
    12 juni 2017
    Het zijn ware kunstwerken Menke, die je hebt vastgelegd, prachtig!
    xxFrancien
  3. Pap:
    13 juni 2017
    In een woord prachtig! Kus, pem