Ik heb een deet

13 juni 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Voor de 2e dag op rij hebben we vandaag een busdag. Uiteraard zijn er weer allerlei leuke stops gepland. We beginnen bij een bananenmarkt. Honderden meters met aan beide kanten van de weg alleen maar kramen met producten gemaakt van bananen. We proeven verschillende varianten zoete en soorten chips. De paprika variant is verrassend lekker en de verkoopster doet dan ook goede zaken. In de bus krijgen we minibanaantjes.
We lunchen in een prachtige tuin met kleurige bloemen en echte junglegeluiden.
We rijden verder naar het museum over de River Kwai (je hoort eigenlijk Kwee te zeggen).
Het is een prachtig museum over een droevige periode. Ook lopen we nog even langs de graven van Nederlandse soldaten. Alles is keurig onderhouden, want een groot respect toont voor de slachtoffers.
Daarna gaan we naar de beroemde brug. We krijgen instructies om naar de nisjes te lopen, zodra er een trein aankomt, die nog een gedeelte over het destijds aangelegde spoor gaat. We zijn er nog geen 5 minuten als de trein er inderdaad aankomt. We lopen netjes naar de uithammen, zodat de trein langs ons op kan. Uiteraard zijn er eigenwijze mensen die wachten tot het laatste moment, wat ontzettend gevaarlijk is mocht je bijvoorbeeld struikelen.
We eten bij het hotel, midden in de bossen. Iedereen heeft zich dus opgefrist en daarna ondergedompeld in de Deet. Ik vraag me af of er een plekje op mijn lichaam is wat nog niet is gestoken. Leve de Na-De-Beet lotion!