It's my birthday!!

12 juni 2017 - Sukhothai, Thailand

Deze ochtend word ik wakker als 32-jarige! Ik heb de eerste felicitaties als snel binnen, via Whatsapp en in levende lijve in de ontbijtzaal. Willy heeft mooie bloemen voor mij geplukt om de tafel op te leuken. In de bus wordt er Happy Birthday gezongen en ik krijg ik een mooi schilderij, gemaakt door reisleider Wat. We hebben deze vakantie meerdere jarigen en iedereen krijgt een persoonlijke tekening. Ik ben de eerste, dus de verrassing was groot. We hebben een lange busdag voor de boeg en bij de eerste koffieshop krijg ik een sleutelhanger van een olifant van Lia en Arie. De volgende pauze is bij een indigo fabriekje. We mogen zelf een doekje stempelen met kaarsvet, die dan later wordt geverfd met de indigo. Alweer krijg ik een cadeautje! Dit keer een portemonnee van Berrie en Beppie, uit de fabriek.
Tijdens de busreis krijgen we ook nog Thaise les. We leren het alphabet, tellen tot 10 en het herkennen van de lokale vruchten. Omdat we geen idee hebben wat er gezegd wordt, kan Wat rustig er wat grapjes ingooien. Zo denken we met de klinkers bezig te zijn, maar aan elkaar geregen maken we apengeluiden (oehoehaahahaha). In Sukhothai gaan we weer met de fiets op pad. Het is gelukkig geen fietstocht zoals in Bangkok, want de fietsen zijn behoorlijk krakkemikkig zoals ook al door Monique aangekondigd. We rijden van plek naar plek, met bij elke stop prachtige ruïnes. De temperatuur ligt hier een stuk hoger, dus iedereen snakt naar een duik in het zwembad. De koffers zijn tijdens de fietsexcursie al naar de kamer gebracht, dus eenmaal in de kamer vlieg ik uit de kleren en trek met de snelheid van het licht mijn badpak aan. Er staat op de kamer ook een mooie fruitmand klaar. Ik dacht dat iedereen deze had gehad, omdat het een behoorlijk chique en nieuw verblijf is maar ook dit is speciaal voor mijn verjaardag!
Ik ben als eerste bij het water en het is zalig! Later volgt het grootste gedeelte van de club ook nog.
's Avonds gaan we met een saleng naar het restaurant. Dat is een voor- of achterkant van een motor met daarvoor- of achter een bakje om vier mensen te vervoeren. Het gaat niet zo snel als een tuktuk, maar het is toch wel heel grappig om mee te maken.
Tijdens het diner krijg ik nog een mooi juwelendoosje met olifant van Nok en Matteo. Als laatste biedt Renske nog aan om de drankjes van deze avond te betalen. Wat een verwennerij toch!
Op de terugweg gaan we in een andere saleng, dus zitten we nu achter in plaats van voor. We rijden als 2e weg maar met een 'faster mi beauty' (de Mary Poppins liefhebbers onder ons zullen deze kreet herkennen) sporen we onze chauffeur aan om sneller te gaan. We nemen de binnenbocht en halen zo onze concurrentie in. De wind vliegt door de haren en met een ruime voorsprong komen we als eerste aan. Wat ons betreft had de race nog wel een uur mogen duren!
De dag is ten einde; iedereen bedankt voor alle cadeautjes en appjes!! Het was weer top!!

1. Senne:
    13 juni 2017
    Nou Zussie, en ik vroeger maar gewoon minimarsjes trakteren op de camping.....,jarig zijn op vakantie heeft toch wel iets he.. ik denk dat ik van de zomer in Denemarken maar even laat omroepen dat ik jarig ben.......Geniet ervan meis. Ik kreeg alweer commentaar van je grote neef, ik had vlog getikt ipv blog#zucht...je snapte me wel he...fikke dingers typen....
  2. Pap:
    13 juni 2017
    Dat is weer eens wat anders dan met een trekker en huifkar te worden rondgereden!
    Het was gezellig dat we je ook nog even "live" hebben kunnen feliciteren. En wat een prachtig verblijf had je daar ook weer. Blijf genieten, kus, pem
  3. Clarike:
    14 juni 2017
    Wat een fantastische manier om je verjaardag te vieren... en toch denk ik altijd aan het A-team op die dag :)
    Enneh.... nu wil ik iedereen aansporen... Faster my beauty!!!! Ik hoop dat jouw dagen niet 'faster' gaan en dat je nog veeeeeeeel gaat zien en genieten!! Dikke X!