Townsville

18 juni 2018 - Townsville, Australië

Vanochtend lijken de buren een wedstrijdje 'hoe hou ik Menke wakker' te doen. Ik blijf maar aan alle kanten wekkers horen en die worden niet heel snel uitgedaan. Nu zijn de wanden ook wel flinterdun; op een gegeven moment moet de buurman hoesten en het is net of hij bij mij in de kamer staat. Als ook de huiskaketoe begint te schreeuwen geef ik het op en stap uit bed. Ik doe de gordijnen open en zie dat er een cruiseschip in de haven ligt. Bringing back good memories (prie champing Hes). Ik ga op pad naar Townsville vandaag. Na 3 uurtjes, doemt de stad als een soort Las Vegas uit het niets op. Een aantal enorme gebouwen tegen een rode rots, een groot contrast tussen stad en natuur. Ik heb in alle boekjes gelezen dat het bij de boulevard The Strand te doen is, dus daar ga ik dan ook heen. Het is hier wederom prachtig. Het water is ZO blauw! Met een mooi strand en grote palmbomen valt er weer genoeg te zien. Er zitten veel mensen langs het water van hun lunch te genieten. Ik zoek ook een plekje uit om te eten. Als ik klaar ben loop ik langzaam terug naar de auto. Ik heb alleen niet zo goed opgelet tijdens het wegzetten, omdat ik dacht dat ik iemand van het programma House Rules zag die in Townsville woont. Die ben ik onopvallend een stukje gevolgd, dus ik heb niet naar de rest van de omgeving gekeken. Maar hij was het ook niet eens, wat een pech. Dus geen semi-beroemdheid gespot. Op een gegeven moment ben ik aan het einde van The Strand en geen auto. Ik krijg het een beetje warm en dat komt niet door de temperatuur. Dan maar weer terug. Ik kijk om mee heen of ik niet had moeten betalen en of er misschien staat dat ze je anders wegslepen. Het blijkt dat ik een heel stuk te ver was gelopen. Pff wat een opluchting.. Soms is het toch wel handig om een reispartner te hebben!
Het hotel ligt aan de rivier en het is een heel appartement. Ik heb een kookplaat, wasmachine, droger en zelfs afwasmachine. Er hangt wel een paginalange instructie wat je moet doen om het brandalarm niet af te laten gaan tijdens het koken. Afzuigkap aan, balkondeuren open.. En als het alarm toch afgaat, moet je dokken. Aangezien ik nog wekelijks thuis de brandmelder laat afgaan, hou ik het bij noodles. De was heb ik gisteren al gedaan dus ik kan een avondje TV kijken. Morgen op pad naar mijn laatste hotel in Port Douglas!

1. Clarike:
    19 juni 2018
    Oh dear, ik zou het ook warm krijgen als ik mijn auto niet kan terugvinden 😱.... En volgende keer oordoppen mee?? Ik hoop dat je in dit hotel dikkere muren hebt!
  2. Pap:
    19 juni 2018
    Weer veel gezien en beleefd vandaag. Nog maar niet aan denken dat je binnenkort weer "gewoon" op kantoor zult lunchen. Hopen dat het laatste hotel minder gehorig zal zijn. Blijf genieten, kus pem
  3. Paul:
    19 juni 2018
    Komt van het detective spelen...ziet er nog goed uit allemaal!
  4. Marieke:
    19 juni 2018
    Oh Menk, time flies when your having fun 😃. Geniet nog lekker van al dat moois (niet vh geluid 🙃)
  5. Francien Broekman:
    21 juni 2018
    Hi Menke,
    Weer schiiiiterend..., net als de eerdere plaatjes. Veel knippen voor in je waardevolle herinneringsmap. Voor koude wintermaanden om je te verwarmen met deze mooie beelden. Geniet van de laatste dagen, lest best!
    x Francien
  6. Jaso:
    23 juni 2018
    Welk hotel heb je gezeten?