Vancouver Island

14 juni 2019 - Vancouver Island, Canada

We gaan het vaste land verlaten, om met de ferry richting Vancouver Island te gaan. We hebben een dagpas om vandaag de overtocht te maken. We zijn er rond elven, maar kunnen niet direct mee. Gelukkig volgen de ferry's elkaar in rap tempo op en mogen we rond 2 uur aan boord. Dit brengt goede herinneringen naar boven van de boottochten die we vroeger maakten naar Zweden. Helaas kan je hier alleen niet voor een kroon een gokje wagen op de fruitmachine.. Dat mis ik dan weer wel. Als we net uit de haven zijn, zien we aan de linkerkant de skyline van Vancouver. Boven ons, vliegen de watervliegtuigen van Harbour Air. Een kleine 2 weken geleden zaten we zelf in 1 van die vliegtuigen en werd door de piloot verteld over de omgeving. Wat is de tijd dan alweer snel gegaan! Na ongeveer anderhalf uur komen we aan op Vancouver Island, in de plaats Nanaimo. Onze eerste stop is gepland bij de Walmart. Bij de vorige 2 bezoeken moesten we ons nogal haasten door de tijdsdruk, maar nu hebben we voor vanavond geen andere plannen dan de camping opzoeken. Ik laat mam kennis maken met de onbegrenste mogelijkheden van de Walmart. De Visa brandt in mijn portemonnee en ik laat dan ook diverse dingetjes in het mandje verdwijnen. Bij elk gangpad kom ik weer wat nieuws tegen. Mam loopt ook met haar handen vol en terwijl pap zich zorgen maakt over de smeltende diepvriesmaaltijden en zich ontfermt over de handtassen, gaan wij de pashokjes in en uit. Ik besluit pap uit zijn lijden te verlossen en de schoenen dit keer over te slaan. Hopelijk komen we daar voor het einde van de week nog een keer aan toe.
's Avonds lopen pap en mam nog een rondje over de camping, richting het meer maar ik word aan mijn huiswerk gezet, het bijhouden van het blog. Zelfs als volwassen vrouw ontkom je niet aan de druk van je ouders..

1. Clarike:
    17 juni 2019
    🤣🤣🤣🤣 Ik ben blij dat je huiswerk af is, ik heb mijn eerste lach van de dag gehad! 💋💋💋
  2. Senne:
    Geweldig weer...
  3. Paul:
    17 juni 2019
    Geen orka’s gezien bij de overtocht al??......leuk verhaal weer.....winkelen met dames...ik zeg niks meer...meelij met mijn broer....
  4. Cisca:
    gaat goed he!!!!!!!