Pumpkin season

12 oktober 2021 - Kingston, Canada

De autorit gaat vandaag naar Kingston, mijn aller- allerlaatste hotel van deze reis. Stiekem doe ik het extra langzaam aan. Nog even goed het herfstlandschap in mij opnemen en extra stops op grote parkeerplaatsen om even in het zonnetje te zitten. Mijn plannen voor Kingston zijn toch pas in de avond. Ik rijd nog even langs de Walmart en laat mij toch verleiden om nog wat verzorgingsproducten aan te schaffen.
Ik heb weer een fijne kamer en ga alvast wat voorbereidingen doen voor het inpakken. Ik heb toch meer gekocht dan ik dacht. En wat is eruit? Ik heb een panty achter gelaten met een ladder en een halve fles shampoo.. De paniek is duidelijk aanwezig. Ik probeer zoveel mogelijk in de rugzak te pakken als handbagage. Voor de volgende keer ga ik denk ik toch een trolley meenemen, zodat ik mij minder zorgen hoeft te maken over de ruimte. Want ik had nog zoveel meer willen kopen, maar weet dat ik het nooit ga redden met het gewicht. Gaat er toevallig iemand binnenkort naar Amerika of Canada, met ruimte in de koffer? Ik heb namelijk nog een wensenlijstje ondere kruiden en make up.
Hoewel ik het liefst lekker in bed wil gaan liggen in de pyjama, heb ik dus nog een bezoek aan Fort Henry gepland staan. Ik heb een kaartje voor de Pumkinferno, een show met allerlei kunstwerken gemaakt van pompoenen. Hoewel het pas half 9 is, voelt het als midden in de nacht omdat het aardedonker is. Ik had niet meer zo veel volk op de been verwacht, maar het hele parkeerterrein staat vol en er staat een attractiepark-waardige rij voor de ingang.
Het feit dat het zo donker is, de prachtige intromuziek met harp en piano en het oude fort, zorgen voor een mystieke sfeer.
Het eerste kunstwerk van een draak is al zeer indrukwekkend, zo gedetailleerd en prachtig verlicht. Er zijn speciale effecten, waaronder rook bij het ruimteschip met de astronauten en er is een lichtshow op muziek met sixties thema. Ik had het mij veel simpeler voorgesteld, maar het is echt vakmanschap. Je kan blijven kijken en ziet telkens nieuwe details. Wat een leuke afsluiting van de avond en mijn bezoek aan Canada tijdens pumpkin season!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ilona Luijten:
    14 oktober 2021
    Nou wie kan er nu zeggen dat ze naar een pumpkinshiw geweest zijn?! Geweldig hahaha. Ziet er gaaf uit.
  2. Pem:
    14 oktober 2021
    Wat verschrikkelijk mooi! Ook weer een unieke ervaring om mee te maken. We hopen dat je koffer en rugzak nog dicht kunnen. Goede vlucht en tot morgen! Kus, pem
  3. Clarike:
    15 oktober 2021
    Weer een unieke ervaring erbij, het ziet er schitterend uit!! Enneh, nig een oakket naar jezelf op de bus gedaan of is het lukt met je koffer…