Port Macquarie

9 juni 2018 - Port Macquarie, Australië

Vandaag hoef ik maar 2 uurtjes te rijden, dus er is genoeg tijd voor uitstapjes. Mijn eerste activiteit is een whale watching tocht. De eigenaar zegt na elke zin 'right-o!', hoe australisch wil je het hebben. Omdat je nat kan worden, krijgt iedereen een enorme rode tent aan. Gelukkig is het dan gedeelde smart. In de haven zwemmen al wat dolfijnen met ons mee. Een spotter heeft aangegeven waar de walvissen te vinden zijn en na 10 minuten hebben we al een groep gevonden. Het is net als bij de dolfijnen lastig om ze op de foto te krijgen, want elke keer komen ze op een andere plek omhoog en verdwijnen snel weer onder water. Ik kan wel uren blijven kijken, maar na ongeveer 5 kwartier is het afgelopen. Met het lied Down Under van Man at Work op de achtergrond, varen we vol gas terug.
In Port Macquarie zit ook de koalaopvang. Sommige koala's worden er tijdelijk verzorgd en een aantal zijn er permanent als ze te erg verwond zijn door bijvoorbeeld brand, aanrijdingen of ziektes. Misschien komt het door mijn ronde silhouet en de grijze haren die door beginnen te komen, maar er zit een heertje enorm met mij te flirten. Hij begint eerst met brullen, waarvan ik later lees dat het een lokroep is. Daarna krijg ik nog een dikke knipoog (videobewijs aanwezig). Wat een heerlijke vakantieliefde!
Aan het eind van de middag arriveer ik in mijn wederom prachtige huisje. Het park is opgezet als een soort tropisch paradijs en ligt pal aan zee. Omdat het nog vroeg is, ga ik nog naar een uitzichtpunt, met zicht over de heuvelachtige omgeving en de zee. De natuur begint hier al echt anders te worden dan in Sydney en langzaam stijgt (gelukkig) ook de temperatuur. Morgen op naar Surfers Paradise!

1. Clarike:
    11 juni 2018
    Wat een heerlijk verhaal weer!
  2. Pap:
    12 juni 2018
    Geen tijd om je te vervelen!