Hoppy birthday!!

12 juni 2018 - Caloundra, Australië

Vandaag ben ik jarig!! Eindelijk mag ik de envelop open maken, die ik van Hestia heb gekregen. Het is een leuke kaart, samen met cijferballonnen (2 keer een 3), feesttoeters, bordjes en servetjes zodat ik mijzelf op een gebakje kan trakteren. Ik wil graag een lamington proberen, een typisch Australisch gebakje met kokosnoot die nogal eens voorbij komt in Masterchef. En geloof mij; alles staat hier in het teken van Masterchef. Op TV en in de supermarkt Coles. Maar eerst ga ik naar het Lone Pine Sanctuary waar ik hopelijk een koala kan vasthouden. Er staat dat het aantal entrees voor het knuffelen beperkt is, dus ik wil er op tijd zijn. Ik ga keurig op tijd weg, maar van schrik rijd ik 3 keer verkeerd. En dat op een stukje van 5 kwartier, inmiddels heb ik er wel meer kilometers op zitten, maar het zal wel de spanning zijn. Ook kom ik 10 minuten van het park af nog in de file terecht. Bij de sanctuary aangekomen, ren ik gelijk naar de winkel om een 'knuffelpakket' te kopen. Het is gelukt, de voucher is in the pocket! Omdat ik nog even moet wachten, ga ik eerst even naar de kangoeroes om ze te voeren. Deze zijn weer een stukje groter dan in Featherdale, maar ze zijn net zo zacht en aaibaar. Het is zo leuk dat ze gewoon vrij rondlopen en als ze zin hebben in knabbeltje komen ze naar je toe gehopt. Rond half 11 ga ik in de rij staan voor mijn vasthoud-moment. Ik krijg een zachte teddy in de hand die Rory heet. Terwijl hij rustig een eucalyptustak zit weg te knabbelen, poseer ik voor de foto. Ik sta te glunderen als een klein kind, hoe gaaf is dit! Dit is het moment waar ik al die maanden naar heb uitgekeken en het is meer dan de moeite waard! Als het grote moment geweest is, ga ik de rest van het park verkennen. Ik struin langs de rest van de typische dieren van Australië, zoals de wombat, Tasmaanse duivel en platapys. Nadat ik alles heb gezien, gaat de autorit verder naar de Sunshine Coast. Dit keer rij ik wel in 1 keer goed. De kamer is wederom prachtig. Dat het een beetje naar natte hond ruikt, neem ik voor lief. Morgen ben ik toch de hele dag op pad. Van de receptioniste krijg ik advies om naar Bulcock Beach te rijden rond etenstijd, want daar zitten de meest leuke restaurantjes langs het water. Dat doe ik dan ook zeker, want op deze speciale dag ga ik wel uit eten! Ik zoek een grillrestaurant uit genaamd Hogs Breath en heb een grote 'steak and ribs'. Helaas hebben ze geen lamington, maar de gelato is ook erg lekker. Met mijn bakje loop ik langs het strand, terwijl de lucht langzaam roze wordt door de ondergaande zon. Volgens mij is dit wel een geslaagde verjaardag zo!

1. Clarike:
    13 juni 2018
    Weer een unieke b-day, heel gaaf!!!
  2. Marieke:
    13 juni 2018
    Wat een geweldig verhaal weer Menke. Alsnog nog een keer van harte gefeliciteerd met je 33e verjaardag 😃. Het knuffelen met een koala is toch wel het ultieme cadeautje he! Geniet nog lekker van je reis .... en nog bedankt voor de lekkere versnapering!🙃
  3. Svan S:
    13 juni 2018
    Gefeliciflap! Die koala ziet er erg goed uit ;)
  4. Mariëlle:
    13 juni 2018
    Nog gefeliciteerd! Een erg leuk verjaardagscadeau heb je jezelf gegeven. 🐨 Fijne reis verder! ☀️
  5. Pap:
    13 juni 2018
    Weer een wens in vervulling gegaan: je verjaardag vieren op het 5e continent! Kus pem
  6. Peter van der Zwan:
    14 juni 2018
    Ha, en deze dag had ik gemist met lezen. Nota bene je verjaardag .. alsnog van harte!!