California, here we come

26 september 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wat een beroerde eerste nacht. Het was een kakofonie van gesnurk, gehoest, gepraat in de slaap (it was me), gedraai en spoelgeluiden van het toilet (de muren zijn van papier). We moeten allemaal nog een beetje onze draai vinden op deze paar meter. We hebben al wel een lekker ritme te pakken met om de beurt douchen en aankleden. Om onze aankomst te vieren, zoeken we een leuk eettentje op om typisch Amerikaans te ontbijten met een bagel. Ik kijk er zo naar uit om het reisgezelschep het door mij zo geliefde Amerika te laten zien.

De eerste keer dat ik hier was, was in 2010 samen met Hestia. Samen hebben we bijna dezelfde route gevolgd. Aan San Francisco hebben we zulke leuke herinneringen aan Alcatraz en Fisherman's Warf met alle winkeltjes en de beroemde zeeleeuwen. De afgelopen maanden ben ik veel bezig geweest met foto's, om op te maken welke er bewaard zijn gebleven. Eén van die foto's is een foto van alleen onze voorhoofden. We wilden een leuke selfie maken op Alcatraz maar de zoom stond nog helemaal aan. De eerste gedachte is natuurlijk om de foto te wissen, maar dat hebben we niet gedaan en achteraf ben ik daar heel blij om. Want als ik die foto zie, kan ik zo weer terug naar dat moment en brengt het een grote glimlach op het gezicht.

Het plan is om vandaag de stad te bezichtigen door middel van een hop on hop off bus. We lopen naar de eerste halte, een leuke wandeling van ongeveer 40 minuten. Vanaf Lombard Street, waar ons hotel zit, zie je al gauw het water en kom je langs de mooiste gebouwen. Als we de eerste blik op de Golden Gate bridge werpen, is het een bijzonder moment. Het besef dat we er 'echt' zijn. Het Amerika dat we kennen van TV, maar nu zijn we er er zelf.

In de bus gaan we op de open top zitten. Het is ontzettend lekker weer en zo hebben we het beste uitzicht. We komen onder andere langs Chinatown, de hippiebuurt Haight Ashbury, Coit Tower, de huizen genaamd de Painted Ladies (bekend van het intro van Full House). En Ingmar kijkt als autogek zijn ogen uit, met de vele pick ups en sportauto's die er passeren.

Hoe dichter we bij de Golden Gate komen, hoe frisser dat het wordt. De vesten gaan weer aan en de capuchon wordt dichtgesnoerd. En dan gaan we de Golden Gate over, wat een windkracht! En wat ik ook apart vind is, dat we specifiek bij deze brug een gevoel hebben dat we iets van de bucketlist kunnen afvinken. En waarom niet bij z'n broer die we in de verte kunnen zien? Bij het uitzichtspunt stappen we uit, om wat plaatjes te schieten voor in het album. Nadat alle mogelijke hoeken zijn gefotografeerd, gaan we terug in de bus om de dag af te sluiten bij Pier 39. Er zijn talloze leuke winkeltjes en we zien de zeeleeuwen zonnebaden. Ze maken een hels kabaal en het is grappig om te zien dat er af en toe 1 van het dok wordt geduwd, zodat de ander een beter ligplaats krijgt.

Het loopt inmiddels tegen etenstijd en op aanraden van een hoop mensen gaan we naar In-n-Out burger. En het stelt zeker niet teleur! Met de buiken vol, lopen we terug naar het hotel. San Francisco is 1 en al heuvel, en zelfs voor Ingmar met zijn jonge benen is het een pittig stuk.

Om 7 uur zijn we terug en we zijn he-le-maal op. We hebben rode gezichten van de zon en slaap na deze enerverende eerste dag. Alle 4 vinden we het mooi geweest en duiken we extra vroeg het bed in.

1. Clarike:
    29 september 2022
    Ik hoop dat het volgende hotel wanden van karton heeft, dat is iets dikker 😜. Wat hebben jullie al een hoop gezien op de eerste dag! ❤️
  2. Cecile:
    29 september 2022
    Nou, Menke! Jullie hebben, dankzij jou goede voorbereiding , al veel uit deze eerste dag gehaald zeg! En ja; : je slaapt met z'n viertjes in een family-room, dat zal even aanpassen zijn :-) . Zo begrijpelijk.. Het tijdsverschil is maar liefst 9 uur (!) . Hoe is dat voor jullie?
  3. Cisca:
    29 september 2022
    zijn weer mooie verhalen op naar morgen!!!
  4. Hetty:
    2 oktober 2022
    Lieve allemaal, Geweldig dat jullie dit met elkaar doen, geniet er lekker van , jullie hebben idd heel veel gezien al, heerlijk. Lieve groet uit Beetsterzwaag , Hetty & Ron