Bundaberg

14 juni 2018 - Bundaberg, Australië

Elke dag wordt het een stukje warmer. Ik heb zelfs de airco aan in de auto en iedereen die weleens met mij mee is gereden is, weet dat ik normaal gesproken nog de verwarming aan heb als de mussen van het dak vallen. Ik lees op de borden dat het nog 1.600 kilometer is naar Cairns. Het voelt helemaal niet aan alsof ik zulke grote afstanden rijd, maar stiekem verslijt ik best wat meters. Gelukkig vind ik het rijden leuk, zelfs nu het links is. Ik wil nog weleens aan de verkeerde kant instappen (en dan doe ik heel nonchalant alsof ik alleen mijn rugzak wilde wegleggen), maar de rotondes, het knipperlicht en de bochten heb ik aardig onder de knie. Vooral rotondes zijn ze hier dol op, maar het is wel goed geregeld met de verschillende banen die je van tevoren moet kiezen. En bij elke bocht zeg ik in mijzelf of hardop 'links, links, links'. Ze adverteren hier trouwens een hoop om voldoende rust te nemen tijdens het rijden. Ik ga vooral lekker hard meezingen met mijn playlist als ik wat moe begin te worden, dus misschien is het maar goed dat ik geen reisgezelschap heb. De garages vind ik nog het lastigste; omdat alles verkeerd om zit is het lastig om de breedte van de auto in te schatten. Dus dan maar een extra rondje rijden tot ik ergens 2 lege plekken zie, zodat ik in ieder geval niet tegen iemand anders kan botsen.
Ik had thuis al gekeken naar dit motel en ik dacht dat het niet zoveel zou voorstellen maar het is supermooi. Volgens mij zijn de kamers allemaal net nieuw. In Amerika was een motel iets eenvoudiger en zelfs soms met een deur waar je door een kier aan de onderkant, de voeten kon zien van iemand op de galerij. Dat is hier zeker niet het geval! Ik zoek het dichtbijzijnde winkelcentrum op voor wat shopplezier en om de boodschappen te doen. 's Avonds houd ik een hotelavondje, lekker lezen, TV aan op de achtergrond en tussendoor op internet kijken wat ik de komende dagen allemaal wil doen. De laatste week gaat helaas bijna in, hoewel ik daar nog helemaal niet aan wil denken..

1. Peter van der Zwan:
    14 juni 2018
    Wauw wat gaat de tijd snel joh! Geniet er nog maar ff lekker van, ik geniet iig van je verhalen :-)
  2. Joyce Smulders:
    14 juni 2018
    Hey topper!! Geweldig im te lezen allemaal!
    Super kicken dit avontuur. Geniet ! Met een grote G!
  3. Pap:
    15 juni 2018
    Heerlijk om te lezen dat alle slaapplaatsen naar wens zijn! Geweldig dat het links rijden goed gaat. Kus pem