Airlie Beach

16 juni 2018 - Airlie Beach, Australië

Ik moet vandaag wat langer rijden, maar Airlie Beach belooft het meer dan waard te zijn. Ik knip de reis in 2 stukken op; ongeveer 3.5 uur naar Mackay en dan nog 2 uur naar Airlie Beach. Ik zie af en toe een glimps van het water. Zelfs vanaf de snelweg zie ik het turquoise schitteren. Ik had niet verwacht dat het hier al zo mooi zou zijn. Rond lunchtijd ben ik in de haven van Mackay. Met uitzicht over zee, luxe jachten en palmbomen, neem ik een lekker visje. Het lijkt net of ik ook bij het jetsetleven hoor. Met een warm briesje op de neus, zit ik lekker te genieten van alles dat om mij heen gebeurt. Na die heerlijke pauze is het 2e stuk een piece of cake. De foto's van de accommodatie waren veelbelovend en ik heb inderdaad vanaf mijn balkon een prachtig uitzicht over de haven. De kamer zelf is groot maar niet bijzonder en zelfs iets verouderd, maar dit uitzicht maakt het onbetaalbaar. Dat belooft wat voor de excursie van morgen. Dan vertrek ik namelijk per boot naar onder andere de Whitsundays. Ik heb het balkon open staan zodat het een beetje door kan waaien. Er komt een kaketoe op het terrastafeltje zitten. Het lijkt mij verstandig om de deuren weer dicht te doen, want ze zijn erg brutaal heb ik gehoord en op tafel ligt al het eten uitgestald. Als ik alles net dicht aan het doen ben, komen er nog 8 bij. Een leuk tafereel, maar wel van een afstand dan graag. Ik heb hier helaas weer geen Wi-Fi dus ik moet naar de supermarkt waar ze wel internetverbinding hebben, zodat ik het thuisfront kan laten weten dat ik weer goed ben aangekomen.
Omdat de laatste week is ingegaan, wordt het ook tijd om op een rijtje te zetten wat ik nog allemaal nodig heb en moet wassen. Wat zijn de eerste 2 weken omgevlogen!

1. Clarike:
    Schitterend!!
  2. Coco:
    17 juni 2018
    Wat is het daar prachtig zeg!
    En nu al weer je laatste week... ga nog maar lekker genieten!
  3. Paul:
    17 juni 2018
    Weer leuk...mooie heldere luchten!
  4. Senne:
    17 juni 2018
    zucht, kwijl, nog meer kwijl,,,,
  5. Pap:
    18 juni 2018
    Goed te lezen dat alles nog steeds volgens het "boekje" gaat. Blijf nog lekker van alles genieten. Kus pem
  6. Cisca:
    19 juni 2018
    mooi Menke geniet nog maar lekker !!!!