Aftellen

10 oktober 2021 - Montreal, Canada

Ik ben op het punt van de reis dat je gaat aftellen. Nog maar 4 nachtjes, 2 in Montreal en 2 in Kingston. De laatste nacht in het vliegtuig tel ik niet mee. En dat aftellen is geen goed teken, want dat wil zeggen dat het einde in zicht is.
Omdat we wederom een muffin krijgen als ontbijt, ga ik eerst even naar de supermarkt. Vlakbij deze Walmart, zit ook weer de kledingwinkel voor *het* jurkje, dus ik besluit nog een laatste poging te doen. Er hangt nog maar 1 maat en niet die van mij, maar ik besluit toch te gaan passen. En.. hij kan mee naar huis! Op het nippertje dus ook gelukkig nog geslaagd voor mijn eigen wensenlijstje.
Onderweg in de auto hoor ik 1 van de vakantieliedjes van mij en Hestia (Fire Burning) en ik ben zo weer 10-12 jaar terug. Elke vakantie heeft wel 1 of meerdere liedjes, die specifiek bij die reis horen. Zo hoort de Cupid Shuffle onlosmakelijk bij de eerste cruise (to the left, to the left, to the left, to the leeeeeft).
Bij een van de vakanties in Zweden werd Per Gessle (de mannelijke helft van Roxette) helemaal grijsgedraaid op de radio. De CD werd aangeschaft en het werd vanaf dat moment mijn moeders strijk-CD. Dus als ik dat gitaarintro hoor, zie ik mijzelf of aan een meer in Zweden zitten of ik hoor de stoomfunctie van de strijkbout.
Voor 2021 is dit tot nu is Summer of Love van Shawn Mendes. Of Fancy Like, die wel een hoog Hilbilly-gehalte heeft.
Omdat ik om de zoveel kilometer van zender moet veranderen (want dan verlies je je zender door de afstand en krijg je alleen maar ruis) en er ook nog verschil is tussen de engelse en franse radio, heb ik weinig dezelfde muziek gehoord. Het blijft dus een beetje bij de huidige top 40, die volgens mij aardig overeenkomt met thuis.
Vlak bij de stad zie ik de skyline in beeld komen. Het doet mij denken aan New York. Ik spot ook nog wat rollercoasters midden in de stad en het is jammer dat ik daar geen tijd meer voor heb. Anders had ik graag een middagje thrill seeking gedaan.
Het hotel zit midden in de stad. Ik moet eerst 4 rondjes rijden om het hotel, om een parkeerplek te vinden. Dan lees ik dat ik voor hotel A, eerst naar hotel B moet in de volgende straat. Het hotel zelf is een enorm doolhof en omdat ik maar 1 keer wilde lopen (vanaf de parkeerplaats was het nog best een stuk), ben ik een enorme pakezel. Sowieso is de koffer alleen al een enorm gewicht om mee te sleuren en er zijn overal trappen. Daarnaast sleep ik nog een rugzak en 2 tassen mee om de nek. Als ik eindelijk heb gevonden dat ik aan de andere kant van het hotel moet zijn, loopt het zweet al van mijn gezicht. Ik had ook mijn jas aangedaan, maar dat was alleen voor het draaggemak en zeker niet vanwege de temperatuur. Het is rond etenstijd en ik heb gelukkig vanochtend nog een extra broodje ingeslagen, dus ik hoef de deur niet meer uit. De kamer is een soort mini appartementje, met een kitchenette en kleine eettafel, maar ik verwacht niet dat ik morgen nog ga kokkerellen. Dat komt thuis wel weer!
Ik hoor in de avond al meer sirenes dan de rest van de vakantie bij elkaar opgeteld, dus ik zit echt in een grote metropool.
Morgen ga ik de stad verder verkennen!

1. Ilona Luijten:
    11 oktober 2021
    En zo bouw je weer meer mooie muziekale herinneringen op. Geweldig!
  2. Hestia:
    11 oktober 2021
    Now walk it by yourself, now walk it by yourself.

Ik heb er nog 1; Gasolina Universal Studios 2010 😉
  3. Clarike:
    12 oktober 2021
    Ik ben heel erg benieuwd naar je ontdekkingen in deze stad! Niet te geloven hoe de tijd vliegt!
  4. Coco:
    12 oktober 2021
    Respect hoe jij je weer redt in alle situaties!
    En wat muziek niet kan doen hè 🤗
  5. Clarike:
    12 oktober 2021
    En inmiddels heb ik al de hele dag Apache in mijn hoofd….
  6. Pem:
    12 oktober 2021
    Nog even genieten van deze bijzondere reis en denkend aan Per Gessle:

"Du borde ha förstått att allting har ett slut, att allt det vackra är kort"

Kus, pem