Sydney Sightseeing

5 juni 2018 - Sydney, Australië

Mensenlief, wat ik mij graag nog een keertje omgedraaid. Maar zoals ik vorig jaar heb geleerd, een rondreis is nu eenmaal geen vakantie. Om 6 uur moet ik opstaan, zodat ik om 7 uur klaar ben om opgehaald te worden door de bus voor een tour door de stad. Zelfs na een zalige douche, zie ik er nog echt een beetje verfrommeld uit. Er wordt eerst een rondje langs de hotels gereden, om iedereen op te pikken. Ik krijg hierdoor al een goed beeld van de stad. Het is allemaal heel verzorgd en de gebouwen zijn goed onderhouden. De eerste echte stop is bij het uitzichtpunt van de Sydney Harbour en de Harbour Bridge. Het begint te druppelen, maar dat maakt het zeker niet minder indrukwekkend. We rijden door en langs mooie gebieden van de stad, zoals The Rocks. Volgens mij is het voor de meeste mensen de eerste dag in Sydney na een lange vlucht, want er wordt om mij heen een hoop gedommeld. Ik ben wel moe, maar het is zonde om dit te missen. Manly is normaal gesproken ook een prachtige spot, maar het regent inmiddels zo hard dat je niet naar overkant kunt kijken. Bij het strand zijn er wel diverse surfers die gebruik maken van de goede golven die zijn ontstaan. Ik heb nu al wel door dat ik te weinig warme kleding mee heb. In mijn enthousiasme van het weinig meenemen, ben ik iets te zuinig geweest met de truien en een jas. Hopelijk kan ik er op korte termijn 1 scoren bij een (souvenier)winkel. Ik laat mij afzetten bij Circular Quay om nog een keer bij de brug en het Opera House te kijken. Ik dacht dat het hotel op loopafstand lag, maar de afstanden zijn toch groter dan het leek op de kaart. Het is nog ongeveer een uurtje lopen. Het regent nu non-stop, maar ik loop redelijk beschut door het Central Business District. Hier lopen voornamelijk de mensen in pak. Ik slenter wat winkeltjes af en ga rond het middaguur naar een food court in een winkelcentrum. Waar het buiten rustig is (zeker voor een stad), is het hier een mierennest van de zakenmensen die hun lunchpauze hier spenderen. Ik neem een broodje kip, wat gewoon 2 volledige schnitzels zijn op gigantische plakken brood. Het is zoeken naar een vrij plekje en ben gefascineerd aan het kijken wat er om mij heen gebeurt. Het voelt hier haast als de drukke markten van Bangkok bijvoorbeeld of van Wall Street zoals je het op tv ziet. De verdere wandeling naar het hotel is fantastisch. De architectuur is zo mooi, dat het bijna aanvoelt als een filmset van Universal Studios. Terug bij het hotel sluit ik even de ogen, want het wordt morgen weer een lange dag. Ik kijk er naar uit, omdat ik dan het meer ruige landschap ga ontdekken.

1. Clarike:
    5 juni 2018
    Jammer van de regen, maar het klinkt nu al als een geweldig begin van je reis!
  2. Coco:
    5 juni 2018
    Wauw daar sta je dan!! 👊
    Fijn dat je goed bent aangekomen en al lekker de stad een beetje aan het verkennen bent!
  3. Pap:
    5 juni 2018
    Goed bezig met zo'n fikse wandeling zo kort na aankomst. Hopen morgen bij je bezoek aan de Blue Mountain op mooi weer! XX pem