Port Douglas

19 juni 2018 - Port Douglas, Australië

Ik schrik een beetje als ik vanochtend de autodeur open doe. Het ruikt naar windjes in de auto. Dit kan 2 oorzaken hebben. Mogelijke oorzaak 1: Ik heb gisteren al rijdend een broodje eiersalade gegeten. Kan ik overigens niet aanraden. Eenmaal op bestemming aangekomen was de helft van mijn jurk geel van alle gevallen stukjes ei. Mogelijke oorzaak 2: Gisteren heb ik mijn surfschoenen (klinkt stoerder dan het is, want ik zwem er mee) in de auto gelegd om te drogen. Ik heb alleen in een overdekte parkeergarage gestaan vannacht en daar was het dus heel koel. Ze zijn dus nu nog steeds nat. En ruiken. Gelukkig valt het mee als ik eenmaal rijd, maar bij elke plaspauze kom ik terug in mijn windjesauto. Als ik al van plan was om een lifter mee te nemen, gaat dat vandaag sowieso niet gebeuren. Die moet vast denken dat ik de bekleding onder zit te knetteren. Ik heb nog iets meer dan 3 dagen om het stukje ei te vinden en mijn schoenen nog een keer goed te wassen en fatsoenlijk te drogen. Onderweg zijn er veel wegwerkzaamheden. Ik moet continu van 100, maar 80, naar 60, naar 40 en weer terug. Tien minuten voor ik er ben, sta ik voor een rood stoplicht omdat er 1 baan dicht is. De jongen die aan het werk is komt op mij aflopen en ik moet mijn raampje open doen. Het blijkt dat het 15 minuten gaat duren. Dat het even duurt vind ik niet erg, maar hij zat met zijn neus vol in mijn stankmobiel!! Als ik op de kamer ben, ga ik eerst die schoenen met een geurig hotelzeepje wassen. Als ik ze te drogen hang, ga ik nog 2 tours boeken voor morgen en donderdag. Ik wil uiteraard nog naar de Great Barrier reef en naar Kuranda. De receptie regelt de last minute boeking voor mij en dan ga ik even Port Douglas in. Ze hebben in de plaatsen waar ik kom niet zoveel souvenirs. Of je moet van kleding met tropische print (niet de hippe soort) of tie-dye houden. Of van Aboriginal prullaria waar Made in Taiwan op staat. Port Douglas ligt pal aan het water, dus plannen voor de vrijdag zijn bij deze ook gemaakt! Zo vermaak ik mij wel tot het einde van de reis.

1. Clarike:
    20 juni 2018
    😂😂😂😂😂
  2. Pap:
    21 juni 2018
    Dus nooit meer eten onder het rijden. Misschien is het maar goed dat de de man zijn neus in de auto stak, anders was hij misschien wel ingestapt!!