Laatste dagje

22 juni 2017 - Phuket, Thailand

Mijn laatste nachtje in Thailand..
Na het ontbijt ga ik eerst even naar het zwembad, omdat de pier pas om 10.00 uur opengaat.
Als het tijd is, trek ik mijn zwemvest aan en plons in het water. De zee is bijhoorlijk wild en ik moet oppassen dat ik niet te ver afdrijf. De vorige keer was ik mijn camera vergeten en ik wil toch wat mooie plaatsjes hebben van diverse gekleurde vissen. Het zijn er nu alleen zoveel, dat het een beetje eng wordt. Ze blijven ook heel dicht aan de oppervlakte en als ik probeer te zwemmen, voel ik ze op mijn huid. Ik neem snel wat foto's en dan wordt het tijd om te douchen, want om 12 uur moet ik uit mijn appartement zijn. Bij het andere hotel hebben we met zijn vieren 1 kamer tot 6 uur bijgeboekt, zodat we ons straks kunnen omkleden. Een lange broek is namelijk niet verstandig in deze temperaturen. Ik neem de tuktuk naar het Old Phuket hotel.
Daar aangekomen, gooien we gelijk de koffer af en gaan naar het strand. Als we net een bedje hebben gehuurd, barst het los. Ik wil persé de poncho's (artikel 9504 van de firma Van Helden) niet helemaal ongebruikt mee terug naar huis nemen, dus ik worstel net zo lang met het plastic totdat ik deze aanheb. Inmiddels ben ik net zo nat geregend als wanneer ik gewoon gelijk was doorgelopen. Hebben we toch nog regen meegemaakt! We besluiten om eerst te gaan lunchen, want als het goed is, zijn de buien heftig maar kort.
Na het lekkere eten, maken we onze ligsessie op het strand af. Daarna een extra duik in het zwembad van het hotel en dan wordt het toch echt tijd voor de vliegtuigoutfit, dus de lange broek moet aan.
De laatste avond sluiten we met zijn vieren af met een Thais diner. Het is eten is zelfs zo lekker, dat er een rat formaat flinke cavia om de hoek komt kijken. Na een foto met flitsstand, vlucht het beestje weer. Hoe is het toch mogelijk dat ik hier al niet meer van schrik!
We nemen nog een ijsje en slaan wat last minute souvenirs in en dan is de tijd daar om naar het vliegveld te gaan.

1. Clarike:
    23 juni 2017
    Meid, wat een geweldige reis om op terug te kijken!!
  2. Francien Broekman:
    23 juni 2017
    Goede reis terug met een rugzak aan prachtige herinneringen aan deze mooie vakantie,
    tot snel weer
    x Francien