Krabi

17 juni 2017 - Krabi, Thailand

Op weg naar Krabi vandaag. Onze eerste stop vandaag is een soort koffietentje, met als thema het toilet. Je kunt een hele route nemen, met allerlei kunstzinnige thema-WC's. Ik ga in de jungle een plasje doen. Er zijn bijvoorbeeld ook nog boomhutten à la Robinson Crusoe, vogelhuisjes, grote billen waarin je kan gaan en je kan een trapje opklimmen waardoor het lijkt of je uit het toilet komt gezet. Diegene die dit bedacht heeft, had toch een draadje los.
In de bus gaan we een quiz doen over de vakantie. In 3 teams strijden we tegen elkaar over de kennis van het land. Bij iedereen in ons team is wel wat blijven hangen, dus we denken een redelijke score gehaald te hebben. Als Monique onze antwoorden nakijkt, blijkt dat we zelfs gewonnen hebben, yes! Als winnaars krijgen we een cadeautje, een sleutelhanger van het shadow puppet theatre. Ook krijgt iedereen in de bus nog een sleutelhanger met een olifant van Wat en Monique, ter herinnering aan deze rondreis.
Bij het tankstation gaan we er nog een keer uit voor een plasje. Ik heb de broek al op de enkels, als ik vanuit mijn ooghoek zie dat een enorme spin mij gezelschap houdt. Formaat uitheemse spin bij Van Helden. Ik kleed me in razend tempo weer aan, om een ander toilet te zoeken. Bij het alternatief zit alleen een kleine gekko en daar kan ik dan wel mee leven. Onder toeziend oog van het beestje, kan ik alsnog mijn plasje doen.
Het hotel in Krabi is fantastisch! De handdoeken zijn gevouwen als olifanten, een mooie en grote douche en een prachtig balkon met uitzicht over 1 van de zwembaden. Maar ik wil geen zwembad, ik wil naar de zee! We kleden ons snel om in een outfit geschikt voor het strand. Vanaf het hotel is het nog geen 5 minuten lopen. Het strand is heel smal en het is gelukkig helemaal niet druk. We zoeken een mooi plekje onder een palmboom. Het water heeft een zalige temperatuur maar is wel erg wild. Af en toe kriigen we dus de volledige golf over ons heen gegooid.
Na een uurtje gaan we op handdoek liggen, om een poging te doen nog een beetje bruin te worden. Het strand en de kade worden steeds voller met mensen die de zonsondergang willen zien. Ik geniet van het mooie plaatje en als de zon is weggezakt, gaan we terug naar het hotel om het zout en het zand af te spoelen.
Als we weer allemaal fris zijn, gaan we langs de boulevard zoeken naar een lekker eettentje. Het wordt een restaurant aan zee. We genieten van het Thaise eten met een prachtig uitzicht over het water.

1. Clarike:
    20 juni 2017
    Zo'n toiletroute zou wat voor mij zijn ! Zonder spin dan graag.. die heb ik al genoeg gezien in de schuur afgelopen zaterdag
    En dat strand.... als ik mijn ogen dicht doe hoor ik de zee ❤️ Wat een schitterende bestemming heb je weer uitgezocht!
  2. Pap:
    20 juni 2017
    Wij denken dat na deze vakantie je angst voor "beesjes" wel hebt overwonnen. Ideeën opgedaan voor een make-over van je toilet?
    Liefs, pem
  3. Francien Broekman:
    20 juni 2017
    Zo Menke, dus ook jij kunt de spin(netjes) bij van Helden in de toekomst te lijf gaan?
    Geniet nog even! Het einde is al weer in zicht:) Bedankt voor je mooie verhalen.
    Groetjes x Francien
  4. Soraya:
    22 juni 2017
    Hahaha snel bruin worden!