Blue Mountains

6 juni 2018 - Sydney, Australië

Gisteren nog vergeten te vertellen dat ik even een uurtje mijn ogen dicht wilde doen en voor de zekerheid de wekker had gezet. Uiteindelijk was ik zo van de wereld, dat ik de wekker pas om kwart voor 4 hoorde gaan. Dat is mij echt nog nooit overkomen, dus ik was blijkbaar nog vermoeider dan gedacht. Ik was als de dood dat ik vanochtend de wekker weer zou missen, dus ik heb het volume nog wat omhoog gedraaid.
Als de bus 10 minuten na de pick up tijd er nog niet is, bel ik voor de zekerheid naar het kantoor van de touroperator. Gisteren zeiden ze namelijk dat je niet bent achtergelaten als je de bus had gemist, dan was je zelf te laat. Gelukkig zijn ze alleen wat later. Samen met Max (de chauffeur en gids) en Vanessa (de bus) gaan we vandaag de Blue Mountains ontdekken. De eerste stop is het Featherdale Wildlife Park. Een groot gedeelte van de dieren loopt hier los rond. We zijn er voor openingstijd, dus we hebben het park voor onszelf. Je mag voor een klein bedrag bakjes voer kopen en de kangeroes voeren. Dit is leuk! Je kan rustig de tijd nemen om ze te aaien. Er zijn ook koala's, maar die zitten wel achter een muurtje. Voor een meerprijs kan je met de koala op de foto, maar het lieve beestje zit lekker te tukken en dan sta je met zo'n verfrommeld hoopje pluche op de foto. Ik hoop dan ook dat ik hier later nog een kans voor krijg. Bij de grotere kangoeroes moet je 2 hekjes door, om te zorgen dat ze wel gescheiden van elkaar blijven. Een gezin dat mee is met onze tour, laat 1 van die poortjes wagenwijd openstaan en loopt dan weg. Een brutale kangoeroe ziet zijn kans en hopt naar het eerste gedeelte van de sluis. Met voer proberen we het beestje terug te lokken, maar hij heeft geen zin meer om terug te gaan. Gezien het formaat van het dier (deze ziet er uit alsof hij wel kan boksen), schakelen we dan maar de hulp van de rangers in. Uitgekeken zijn we eigenlijk nog niet, maar het is tijd voor het vervolg van de tour. We rijden naar de Three Sisters. Door de dichte mist valt er echter niks te zien. Max besluit het programma om te draaien en nu verder te gaan naar Scenic World. Hier maken we kennis met het australische regenwoud, de bush. Met een treintje met een helling van 52 graden, gaan of beter gezegd vallen we naar beneden. Daarna volgt een wandeling door het regenwoud. Inmiddels heb ik gezelschap van een Canadese vrouw die vandaag ook alleen op pad is. Er is ook een groeptour van Chinezen bezig en alleen dat is al een attractie op zich. Als de gids een zin heeft uitgesproken, volgt er van 20 mensen een 'aaaaaaaaah' en als hij een stap naar links of rechts zet verplaatst de gehele groep zich in pinguïnstijl in 1 geheel door middel van een zijwaartse beweging. Het lijkt bijna in scène gezet.
Met een kabelbaan gaan we, na de wandeling, terug naar het hoofdpunt. Met een andere kabelbaan met een glazen bodem reizen we nog heen en weer naar een waterval.
Inmiddels begint het ook heel hard te regenen en de mist klaart niet op. De Three Sisters gaan dan ook niet lukken vandaag, maar het was er niet minder leuk door. We worden bij de boot afgezet, om terug te varen naar Sydney. Er is een lichtfestival in de haven, dus het uitzicht is spectaculair. Op het Opera House worden allerlei afbeeldingen geprojecteerd en de Harbour Bridge is helemaal verlicht. Ik stap af in Darling Harbour, eet wat bij een café met uitzicht het water en loop dan via Chinatown terug naar het hotel. Wat jammer dat ik morgen deze prachtige stad moet verlaten!

1. Ilona Luijten:
    7 juni 2018
    Nog maar zo kort daar en dan al zo veel gezien. Wat een toffe reis!
  2. Mariëlle:
    Hoi Menke,
    Ik heb de link naar je weblog van Clarike gekregen. Erg leuk om te lezen, net of we een beetje mee zijn
    ;-) Een hele leuke vakantie verder Down Under, super stoer dat je dit zo doet elke keer!
    Groetjes Mariëlle
  3. Paul:
    7 juni 2018
    Leuk verhaal , link van Guus gehad net.....goed begin van een mooie reis!!
  4. Clarike:
    8 juni 2018
    Prachtige foto’s, wat een gewelidige dag heb je gehad!
  5. Pap:
    10 juni 2018
    En zo zijn er altijd weer onverwachte ontmoetingen....
  6. Francien Broekman:
    10 juni 2018
    Hi Menke,
    Heerlijke verhalen weer. Aan de foto's te zien geniet je er al enorm van en laat je ons op afstand meegenieten.
    Wederom is er de verleiding maar voor alsnog geniet ik van een afstand.
    Veel plezier van de Australische mensen en je reisgenoten en die prachtige omgeving :)
    xx Francien